Częste błędy w kampanii AdWords

Jednym ze sprawdzonych sposobów na szybkie zwiększenie odwiedzin na stronie sklepu www jest zainwestowanie w kampanię Google AdWords. Większa liczba odwiedzin to też większe prawdopodobieństwo konwersji i sprzedaży oferowanych produktów. Każdy przedsiębiorca chce jednak aby jego inwestycja zwróciła się. Trzeba zatem postarać się aby przygotowana kampania nie zawierała błędów które mogły by zmniejszyć jej efektywność. Omówimy zatem w tym artykule częste błędy w kampanii AdWords.

błędy w adwords

błędy w adwords

Jednym z kardynalnych błędów jest złe dobieranie słów kluczowych. Nie można używać zbyt ogólnych słów kluczowych które tylko w ogólnym zarysie odnoszą się do oferowanych przez nas towarów czy też usług. Trzeba też unikać zwrotów które mogą wprowadzić użytkownika w błąd. Dobrą praktyką będzie stosowanie słów typu long tail.

Inną złą praktyką podczas tworzenia kampanii AdWords jest nadużywanie zbliżonego dopasowania. Nie powinno się stosować słów kluczowych tylko w jednym dopasowaniu. Szczególnie jeżeli mowa o zbliżonym. Dopasowanie tego rodzaju jest domyślnie dodawane przez konta Adwords. W efekcie jeżeli użytkownik wpiszę frazę która będzie jedynie luźno powiązana z naszą ofertą to wyświetli mu się nasza reklama. Wpłynie to automatycznie na obniżenie wskaźnika CTR.

Kolejnym błędem wartym omówienia jest brak stosowania wykluczeń. Jeżeli zależy nam na porządku z dopasowaniami zbliżonymi to warto zastosować wykluczenia. Z poziomu kampanii Adwords można sprawdzić co wpisywały osoby które widzą naszą reklamę i na tej podstawie wprowadzić frazy niepożądane.

Warto wspomnieć też o braku grupowania słów kluczowych. Dobrą praktyką jest ich grupowanie tak aby każda kategoria słów kluczowych posiadała dedykowaną treść i reklamy, które najlepiej oddadzą charakter reklamowanego produktu czy usługi.

Zdarza się też iż kampanie Adwords posiadają błędnie ustawione kierowanie reklam. Jeżeli dana firma działa na rynku lokalnym i tylko tam oferuje swoje usługi to nie ma sensu wyświetlać jej użytkownikom w całej Polsce. Lepiej skupić się na klientach którzy znajdują się w najbliższej okolicy. Można zatem ustawić aby kampania wyświetlana była wyłączeni użytkownikom pochodzącym z danego miasta.

W wielu przypadkach występuje również zła konstrukcja tekstów reklamowych. Szczególnie chodzi tutaj o dobór nagłówka. Dobrą praktyką jest aby zawierał on słowo kluczowe.