Jak poprawnie wykonać linkowanie wewnętrzne?

Optymalizacja strony www ma bardzo istotne znaczenie jeżeli chcemy myśleć o uzyskaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google.  Jednym z kluczowych czynników optymalizacyjnych jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne. Linkowanie takie to nic innego jak wszelkie odnośniki jakie znajdują się na stronie i prowadzą do strony w obrębie danej domeny.  W tym artykule postaramy się wam zatem podpowiedzieć jak poprawnie wykonać linkowanie wewnętrzne.

Jak poprawnie wykonać linkowanie wewnętrzne?

Jak poprawnie wykonać linkowanie wewnętrzne

Dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne pomoże w nawigacji użytkowników po naszej stronie ( wpłynie zatem na tak zwany UX ). Skoro klient już zdecydował się na wizytę na naszej stronie to trzeba dołożyć wszelkich starań aby komfort korzystania z niej był jak największy i użytkownik mógł znaleźć dokładnie to czego szuka w ciągu kilku kliknięć.

Prawidłowa implementacja linkowania wewnętrznego poprawia również pozycję słów kluczowych w wynikach wyszukiwania. Poprzez linkowanie wewnętrzne mamy bowiem możliwość sterowania przepływem tak zwanego page rank czyli ,,mocy” danej podstrony. Poprzez odpowiednie ustawienia możemy wzmocnić podstrony na których bardziej nam zależy.

Poprawne linkowanie wewnętrzne to też w konsekwencji zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Linki pozwalają użytkownikom bezproblemowo przechodzić pomiędzy stronami serwisu.

Jak zatem poprawnie wykonać linkowanie wewnętrzne? Pierwszym krokiem powinno być wykonanie linkowania do stron które zwracają kod 200. Dobrą praktyką jest unikanie linkowania do różnych wersji strony ( na przykład do wersji z przedrostkiem www lub bez ). Trzeba postarać się aby każda podstrona w serwisie działała na unikalnym adresie URL który wykorzystamy do linkowania wewnętrznego.

Kolejną dobrą praktyką jest linkowanie do strony głównej. Na każdej stronie serwisu powinien znaleźć się odnośnik który umożliwi bezproblemowe przejście na stronę główną. Może to być na przykład zrealizowane za pośrednictwem logo znajdującego się gdzieś u góry strony.

Następnym krokiem powinno być ograniczenie liczby linków wychodzących z danej podstrony serwisu. W zależności od wielkości strony o której mowa trzeba postarać się dopasować liczbę linków wewnętrznych. Staraj się zbudować przemyślane menu i nie powtarzaj tych samych odnośników w stopce.

Na sam koniec pamiętaj aby stworzyć sitemape serwisu tak aby umożliwić bezproblemową indeksację treści poprzez roboty Google.