Jak pozycjonować kanał na YouTube?

YouTube to obecnie jedna z najpopularniejszych platform służących do komunikacji z innymi użytkownikami internetu. Dzięki kanałowi na YouTube jesteś w stanie dotrzeć do milionów ludzi na całym świecie. Pozwala to zatem generować całkiem pokaźne zyski jeżeli odpowiednio wypromujesz swój kanał. W tym artykule podpowiemy Ci zatem jak pozycjonować kanał na YouTube tak aby móc cieszyć się z rosnącej liczby oglądających.

Jak pozycjonować kanał na YouTube

Jak pozycjonować kanał na YouTube

Pierwszym krokiem powinno być uzupełnienie danych odnośnie kanału. Uzupełnienie zakładki ,,informacje” stanowi tutaj priorytet. Postarajmy się o stworzenie rozbudowanego opisu w którym dokładnie wyjaśnimy czym się zajmujemy i jaki zakres tematów zamierzamy poruszać na naszym kanale. Potem koniecznie umieśćmy odnośniki do naszych serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Jednym z elementów przykuwających uwagę użytkowników jest też ,,zwiastun kanału” czyli krótki filmik który uruchomi się automatycznie wszystkim odwiedzającym stronę naszego kanału. Im lepiej zaprezentujemy się za pierwszym razem tym większa szansa, że dany użytkownik do nas wróci.

Następnym krokiem do dobrego pozycjonowania kanału powinno być zadbanie o odpowiednie nazewnictwo plików i ich tytułów. W tym celu najlepiej będzie posłużyć się narzędziami takimi jak planer słów kluczowych. Zbadaj zatem jakie słowa kluczowe będą najbardziej odpowiadać danej tematyce a potem na ich podstawie postaraj się dobrać chwytliwy tytuł który przyciągnie uwagę internautów. Istotnym elementem jest również miniatura danego video. Postarajmy się aby była ona interesująca pod względem wizualnym i przykuwała wzrok.

Wstawiając filmik na YouTube trzeba też pamiętać o opisie raz umieszczeniu stosownych tagów. Na opis mamy około pięć tysięcy znaków więc możemy pokusić się o bardzo rozbudowane treści. W wyszukiwarce oczom użytkowników ukaże się oczywiście tylko pierwsze 150 znaków więc to tam powinny być zawarte kluczowe informacje. Istotnym elementem są też tagi. Wprowadzając różne kombinacje słów zwiększamy szanse, że nasz materiał video zostanie wyświetlony większej grupie oglądających.

Stosując się do opisanych porad będziecie mieli pewność, że wasze materiały na YouTube będą odpowiednio pozycjonowane i zwiększy się szansa na ich obejrzenie przez innych użytkowników.