Jak przygotować dobry opis meta description?

Opis typu meta description to fragment strony www którego zadaniem jest dostarczenie użytkownikom jak i robotom wyszukiwarek informacji na temat tego co tak dokładnie znajduje się na danej stronie www. Na przestrzeni lat znaczenie opisów meta description zmieniało się znacząco. Poprzez dodanie słów kluczowych w opisach meta description pozwalało na skuteczne pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania Google. Czy po tylu różnego rodzaju aktualizacjach algorytmów Google ( z Rankbrain na czele ) nadal mają one wpływ na pozycje a jeżeli tak to jak przygotować dobry opis meta description?

opis meta description

opis meta description

Tak więc już od jakiegoś czasu, bo od blisko dziesięciu lat opis meta description nie jest już oficjalnie traktowany przez algorytmy Google jako  jeden z czynników rankingowych. Oznacza to więc ni mniej ni więcej, iż jego optymalizacja nie będzie miała większego znaczenia podczas widoczności strony w wyszukiwarce Google. Taki stan rzeczy nie znaczy jednak iż możesz całkowicie zapomnieć o opisach meta descirption. Drzemie w nich bowiem spory potencjał. Warto go zatem wykorzystać. Dobrze przygotowane opisy meta descrpiton mogą bowiem przełożyć się na zwiększone zainteresowanie klientów. Ponadto pomogą zwiększyć ilość kliknięć prowadzących na twoją stronę www.

Na co zatem trzeba zwrócić uwagę przygotowując dobre opisy meta description?

Po pierwsze powinny one zawierać wezwanie do działania. Opisy meta descrpiption są skondensowanym opisem zawartości danej podstrony. Mają one też na celu pełnić rolę zachęcającą użytkownika do zapoznania się z pełną treścią. Wykorzystaj zatem w opisach meta description sformułowania które będą wzywać użytkownika do działania. Możesz posłużyć się takimi zwrotami jak ,,zobacz” czy też ,,sprawdź”.

Staraj się również przedstawiać korzyści jakie może zyskać użytkownik odwiedzając daną stronę. Tekst meta description powinien być możliwie jak najbardziej naturalny ale musisz postarać przemycić w nim informacje które spowodują iż użytkownik będzie chciał odwiedzić daną stronę.

Opisy meta description powinny zawierać również słowa kluczowe. Nie mają one znaczenia w oczach Google ale ich użycie w wielu sytuacjach jest bardzo uzasadnione. Na przykład gdy dane słowo kluczowe będzie tożsame z tym które wpisuje w wyszukiwarkę użytkownik. Jeżeli ktoś szuka w sieci butów sportowych to prędzej wejdzie na stronę jeżeli przeczyta iż znajduje się na niej ,,Szeroki wybór butów sportowych”.

Na sam koniec pamiętajmy aby wszystkie opisy typu meta description były unikalne. Nie stosujmy pod żadnym pozorem metody kopiuj i wklej.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...