Jak zwiększyć pozycje w wynikach wyszukiwania przez poprawę użyteczności strony www

W obecnych czasach jeżeli nie masz strony internetowej to jako przedsiębiorca w świadomości wielu klientów zwyczajnie nie istniejesz. Wiele osób na własną ręka stawia więc strony www z myślą o tym, że prosta witryna zapewni im drogę do sukcesu w biznesie. Nie zdają sobie sprawy jak wielkie znaczenie ma tutaj SEO. Pozycjonowanie stron www to bowiem coś co w głównej mierze decyduje o tym czy nasza firma będzie rozpoznawalna w sieci. Na pozycje w wynikach wyszukiwania ma wpływ jednak wiele składowych. W tym artykule skupimy się nad tym jak zwiększyć pozycje w wynikach wyszukiwania przez poprawę użyteczności strony www.

Jak zwiększyć pozycje w wynikach wyszukiwania przez poprawę użyteczności strony www

Jak zwiększyć pozycje w wynikach wyszukiwania przez poprawę użyteczności strony www

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym jakie są podstawowe zasady UX na stronie internetowej. Jest to niezwykle istotne, gdyż od tego czy strona jest przyjazna użytkownikom zależy to czy klient dokona zakupu oraz ile czasu spędzi na naszej witrynie. To ostatnie ma natomiast coraz to większe znaczenie w oczach algorytmów wyszukiwarki Google.

Mimo jednak stosowania się do opisanych przez nas we wspomnianym artykule porad nasza strona może jeszcze z jakiegoś powodu odstraszać klientów. Jak zatem zbadać dlaczego tak się dzieje? Odpowiemy wam za chwilę.

Użyteczność strony to główny czynnik, który mówi nam o tym jak wygodne jest korzystanie z witryny. Jedną z najlepszych metod na jej zbadanie jest tak zwany eye tracking. To technika która opiera się na śledzeniu ruchu gałek ocznych danego użytkownika odwiedzającego stronę www. Badanie to przeprowadza się przy użyciu urządzenia o nazwie eye-tracker które umieszcza się pod ekranem monitora. W badaniu prosi się użytkowników o wykonanie z góry określonych czynności takich jak rejestracja na stronie czy też dokonanie zakupu. Dane są zbierane i pozwalają sprawdzić na jakim etapie użytkownicy mają największe problemy i co można by było usprawnić.

Wyniki takiego badania najczęściej prezentowane są w formie mapy cieplnej. Tego rodzaju mapa pokazuje dokładnie na jakich obszarach strony w głównej mierze badani użytkownicy skupiali swój wzrok. Pozwala to szybko wyodrębnić najistotniejsze z punktu widzenia klienta miejsca na stronie.

Z przeprowadzonych do tej pory badań eye-trackingu można wysnuć kilka uniwersalnych wniosków. Otóż użytkownicy najczęściej skupiają swój wzrok na grafikach i zdjęciach. Wśród tytułów użytkownicy zwracają głównie uwagę na nagłówki i śródtytuły. Dodatkowo patrząc na tekst główną uwagę skupiają wyłącznie na kilku pierwszych liniach.