Jakich narzędzi do pozycjonowania i analityki internetowej używać?

Nawet najlepszy specjalista w branży SEO czy też marketingu internetowego nie zdziała zbyt wiele jeżeli nie będzie posiadał odpowiednich narzędzi. Poruszanie się po omacku w tej branży to najprostszy krok do odniesienia spektakularnej porażki. Na szczęście obecnie na rynku dostępnych jest cała masa narzędzi dedykowanych do działań z zakresu SEO jak i marketingu internetowego. Stworzyliśmy zatem ten poradnik dla wszystkich początkujących użytkowników aby dać im prostą odpowiedź na to jakich narzędzi do pozycjonowania i analityki internetowej używać?

narzędzia seo

narzędzia seo

Zacznijmy od tego, że to właśnie dzięki narzędziom analitycznym jesteśmy w stanie uzyskać niezbędne dane o klientach, ich zachowaniu czy też preferencjach. Posiadając tego rodzaju informacje jesteśmy zatem w stanie sprawnie i dokładnie reagować na oczekiwania klientów oraz stosować odpowiednie metody komunikacji na drodze sprzedawca-klient. Przejdźmy zatem do dostępnych narządzi które przydadzą nam się w tym celu.

Pierwszym i chyba najbardziej znanym jest oczywiście Google Analytics. Nie ma chyba na świecie specjalisty SEO który nie korzystałby z tego rozwiązania. Jego zaletą jest to iż jest ono w pełni darmowe oraz dostarcza bardzo szczegółowych informacji o ruchu na stronie.

Innym narzędziem od Google o którym warto wspomnieć jest Tag Manager. Jego cechą jest kontrolowanie kodu i tagów związanych z daną witryną www. Obok Tag managera pod względem popularności postawić trzeba również Planer Słów Kluczowych od Google. Jest to narzędzie dzięki któremu będziecie w stanie odpowiednio dobrać słowa kluczowe zastosowane w kampanii reklamowej. Dotyczy to też pozycjonowania danego sklepu www. Planer słów kluczowych to także dobre narzędzie do oceny konkurencji pod względem używanych fraz jak i sugerowanych stawkach za CPC.

Z racji iż Google coraz mocniej promuje strony które będą szybko się ładowały promowana jest technologia AMP. Aby zatem upewnić się czy dana witryna spełnia wspomniany standard przydatna okaże się wtyczka AMP Validator.

Dla pozycjonerów którzy skupiają się na słowach kluczowych typu ,,long tail” kluczowym narzędziem będzie Keywordtool.io. To dzięki niemu możliwe jest stworzenie listy fraz długiego ogona związanych z jednym, kluczowym słowem. Wystarczy podać słowa kluczowe które nas interesuje a w efekcie otrzymamy listę podobnych zapytań wpisywanych przez internautów dzięki czemu pozycjonowanie na długi ogon będzie dużo łatwiejsze.

Innym niezbędnym narzędziem z perspektywy osoby zajmującej się pozycjonowaniem jest MajesticSEO. Narzędzie to dostarcza bardzo bogatych i szczegółowych informacji na temat danej witryny, jej poziomu zaufania, linków jakie do nie kierują oraz wielu innych kluczowych danych.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...