Jakimi zasadami kierować się podczas procesu link buildingu?

Pozycjonowanie stron internetowych w obecnych czasach w największej mierze zależy od treści umieszczonych na stronie, szybkości działania witryny oraz profilu linków przychodzących. Ten ostatni aspekt przysparza wielu osobom dość duży problem. W związku z tym w poniższej publikacji postaramy się podpowiedzieć wam jakimi zasadami kierować się podczas procesu link buildingu?

Jakimi zasadami kierować się podczas procesu link buildingu

Jakimi zasadami kierować się podczas procesu link buildingu

Pierwszy krokiem do stworzenia prawidłowego profilu linków powinno być wykorzystanie do tego celu mediów społecznościowych. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak wielki potencjał drzemie w tego rodzaju rozwiązaniu. Dobrze zatem będzie postarać się aby na popularnych serwisach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy też Pinterest od czasu do czasu pojawił się odnośnik do waszej strony www.

Kolejnym istotnym aspektem link buildingu jest różnicowanie adresów IP linków przychodzących. Algorytmy Google sprawdzają bowiem czy linki pochodzą z tych samych serwerów właśnie po adresie IP. Jeżeli zatem Google zauważy, że znaczna część odnośników pochodzić będzie z podobnego adresu IP może uznać to za podejrzane. Jeżeli zatem linkujecie stronę z własnych zaplecz to dobrą praktyką jest aby znajdowały się one na różnych hostingach. Będziecie mieli wtedy pewność, że adresy IP nie będą identyczne.

Ważną zasadą podczas link buildingu jest też trzymanie się reguły aby linkować wyłącznie frazy bezpośrednio związane z branżą w jakiej funkcjonuje pozycjonowana strona. Warto aby linkowane frazy były odbiciem słów kluczowych znajdujących się w znacznikach title strony czy też nagłówkach typu H1.

Dobierając frazy kluczowe do linkowania trzeba też mieć na uwadze aby były one różnorodne. Linki powinny zatem pochodzić zarówno z krótkich fraz jak i rozbudowanych słów kluczowych typu long tail.

Na sam koniec warto jeszcze wspomnieć o wykorzystaniu do budowania profilu linków for tematycznych. Mimo, że obecnie największą popularnością cieszą się obecnie grupy na facebooku to nadal fora tematyczne odwiedzane są codziennie przez setki osób. Warto wykorzystać fakt, że w stopce czy też profilu na forum istnieje możliwość umieszczenia odnośnika do danej strony.