Jak przygotować dobry content na stronę www?
Z racji iż Google coraz częściej patrzy nie tylko na jakość linków do danej strony ale też na jakość treści na niej zamieszczonych dobry content jest w stanie bardzo pomóc w optymalizacji i pozycjonowaniu stron www. Nie zmienia to jednak faktu, że nadal można spotkać w internecie bardzo dużo sklepów online które praktycznie nie posiadają opisów produktów lub opisy te są bardzo do siebie podobne. Wprowadzenie wysokiej jakości treści do karty każdego produktu może bardzo pomóc nie tylko w samym pozycjonowaniu ale też zwyczajnie zachęcić klienta do zakupu. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak przygotować dobry content na stronę www.
Na samym początku najważniejsza zasada – czyli unikanie powielania treści. Kopiowanie tych samych treści to prawdziwa plaga obecnych czasów. Wielu sprzedawcom skopiowanie opisu z oficjalnej strony producenta wydaje się znakomitym pomysłem i prostym rozwiązaniem. Gdy spojrzymy jednak na to z perspektywy wyszukiwarki Google to będziemy po prostu kolejną stroną z duplikowaną treścią. Tego rodzaju strony są oczywiście w oczach Google uważane za mniej wartościowe dla końcowego klienta. W konsekwencji nie będą one wyświetlane w pierwszej kolejności. Z tego też względu warto zawsze postawić na własne opisy nawet w przypadku gdy dany producent udostępnia gotowe materiały do publikacji.
Kolejną zasadą dobrego contentu jest pisanie językiem korzyści. Neutralny opis, typowo informacyjny zostawmy dziennikarzom. Jeżeli zależy nam na sprzedaży danego towaru to musimy w jakiś sposób przekonać klienta do naszego towaru czy też usługi. Staraj się wiec w swoich tekstach odwoływać do wyobraźni klienta oraz skupiaj się na emocjonalnych argumentach. Dodatkowo poświęć chwilę aby zastanowić się nad tym co wyróżnia twój produkt od tego oferowanego przez konkurencję. Postaraj się w jego opisie jak najbardziej uwypuklić jego atuty oraz opisać jakie korzyści mogą płynąć dla klienta z racji jego nabycia.
Dodatkowo postaraj się dopasować język twoich publikacji do końcowego odbiorcy. Zastanów się kto jest tak naprawdę adresatem dla danego towaru i pisz językiem który będzie zrozumiały dla danej grupy docelowej. Czy jest to produkt dla kobiet czy też dla mężczyzn? Czy jest skierowany dla starszych czy też może młodszych osób? itd.
W swoich opisach staraj się również tworzyć wizerunek eksperta z danej branży. Używaj więc fachowego, branżowego słownictwa.
Na sam koniec pozostaje jeszcze kwestia umieszczania słów kluczowych w twoim contencie. Możesz być pewien, że nienaturalnie wyglądające treści nie przypadną do gustu zarówno samym klientom jak i wyszukiwarce Google. Dlatego też tworząc content pamiętaj, że robisz go z myślą o klientach końcowych i słowa kluczowe powinny być naturalnie umieszczone w treści publikacji. Jeżeli masz je umieszczać na siłę – lepiej nie rób tego wcale.
Warto również dodać, że dobrze przygotowany content będzie pomocny w pozycjonowaniu na długi ogon o którym pisaliśmy niedawno.