Dlaczego sklep www nie konwertuje?
Konwersja to wykonanie przez danego użytkownika czynności na której nam zależy. W zależności od strony www może to być wysłanie formularza kontaktowego, wykonanie jakiejś akcji na stronie czy też dokonanie zakupu. Często zdarza się jednak, że konwersja w sklepie www jest na bardzo niskim poziomie. W tym artykule postaramy zastanowić się dlaczego sklep www nie konwertuje.
Najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy jest niejasny dla użytkowników cel na stronie oraz zniechęcający wygląd. Jeżeli zatem twój sklep www nie zachęca klientów swoją warstwą wizualną to prawdopodobieństwo, że zdecydują się oni na dokonanie zakupu jest znacznie mniejsze. Strona www powinna też jasno objaśniać użytkownikowi cel. Już po kilku chwilach na stronie powinien on wiedzieć gdzie się znalazł. Czy jest na stronie sklepu który sprzedaje asortyment sportowy, odzież a może coś zupełnie innego. Strona już od pierwszego spojrzenia powinna mieć jasny i klarowny dla klienta przekaz.
Innym błędem który wpływa na słabszą konwersję jest zła nawigacja na stronie. Poprawnie zaprojektowane menu to pierwszy punkt na drodze klienta do odnalezienia tego czego tak właściwie szuka. Trzeba tutaj znaleźć złoty środek. Zbyt rozbudowane menu może odstraszać użytkowników natomiast zbyt okrojone nie pozwoli im znaleźć dokładnie tego czego oczekują. Najlepiej jest zatem dążyć do tego aby menu było możliwie jak najbardziej rozbudowane a jednocześnie pozostawało minimalistyczne.
Kolejnym błędem obniżającym konwersję jest źle działający koszyk w sklepie. Jego prawidłowe działanie jest kluczowe dla uzyskania wysokiej konwersji. Trzeba zatem upewnić się, że nasz koszyk pozwala użytkownikowi na kontynuowanie nie dokończonych zakupów. Dobrze również aby umożliwiał modyfikację zawartości bez konieczności wchodzenia w zakładkę koszyk. Alternatywą może być pozwolenie użytkownikowi na zmianę wariantu produktu z poziomu koszyka.
Błędem który skutecznie zmniejsza konwersje jest problem z zarejestrowaniem i zalogowaniem się użytkowników. Jeżeli proces rejestracji jest zbyt długi lub zbyt skomplikowany to możemy być pewni, że klient zrezygnuje z zakupów w naszym sklepie. Dobrze jest zatem uprościć go do absolutnego minimum lub też umożliwić klientom dokonanie zakupów bez konieczności rejestracji.