Jak przygotować stronę pod kątem wyszukiwarek głosowych?
Mający zadebiutować oficjalnie w styczniu asystent głosowy od Google to chyba najbardziej wyraźny sygnał, że rynek wyszukiwarek głosowych już za chwilę będzie zajmować bardzo istotne miejsce. Nie znaczy to, że teraz jest on pomijany. Jednak mimo wszystko dopiero teraz przy pełnym wsparciu dla języka polskiego będzie można mówić o jego realnej popularyzacji. Otwiera się zatem możliwość pozyskania dodatkowego ruchu na stronie. Trzeba jednak przygotować do tego celu odpowiednio stronę. W związku z tym w poniższym artykule podpowiemy wam jak przygotować stronę pod kątem wyszukiwarek głosowych.
Zacznijmy zatem od tego, że zmiana języka zapytań z formy pisanej na werbalną wymusza konieczność całkowitej zmiany podejścia do tematu pozycjonowania. W przypadku wyszukiwania głosowego na znaczeniu zyskują bowiem frazy długiego ogona. Podwyższają bowiem prawdopodobieństwo pojawienia się w wynikach wyszukiwania. Konieczne może okazać się również przeredagowanie treści. W taki sposób aby starały się one być bardziej odpowiedziami na pytania. Pytania w stylu kiedy, jak, co i czy.
Pomocne w lepszym pozycjonowaniu w wyszukiwarkach głosowych będzie też dodanie na stronie treści stricte poradnikowych. Wszelkiej maści podcastów, artykułów czy też e-bookach. Takich które będą stanowić odpowiedź na częste pytania użytkowników. W znalezieniu się w wynikach wyszukiwania głosowego pomocne może okazać się również stworzenie działu FAQ na stronie.
Optymalizując treści na stronie pod kątem wyszukiwarek głosowych trzeba też zdawać sobie sprawę z pewnej kwestii. W głównej mierze takie zapytania mają miejsce na urządzeniach mobilnych. W związku z tym strona musi być z całą pewnością przygotowana do wyświetlania na smartfonach i tabletach ( responsywność ). Powinna też odznaczać się szybkim czasem ładowania się. Główne przyczyny wolnego ładowania się stron www omawialiśmy niedawno w jednym z artykułów.
Z racji, że wyszukiwanie głosowe często związane jest z lokalizacją dobrze będzie również umieścić na stronie lokalizacyjne słowa kluczowe. Takie, które będą wyraźnie wskazywać na miejsce położenia oferowanych produktów czy też usług.
Zastosowanie się do poniższych porad na pewno sprawi, że dana witryna będzie dużo częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania głosowego. Wy zyskacie natomiast zyskacie możliwość pozyskania kolejnych klientów.