Jakie sygnały wskazują, że strona www potrzebuje pozycjonowania?
Z roku na rok liczba osób, które decydują się wprowadzić swoją firmę do internetu wzrasta. Nie ma się co dziwić temu zjawisku. W końcu w obecnych czasach jeżeli nie ma nas w internecie to zwyczajnie nie istniejemy w świadomości bardzo wielu osób. Chcąc być widoczny na tle konkurencji musisz zatem zadbać o swoją odpowiednią widoczność w internecie. Samo posiadanie strony www czy sklepu nie wystarczy. Z tego względu w tym artykule postaramy się omówić jakie sygnały wskazują, że strona www potrzebuje pozycjonowania?
Pierwszym sygnałem jest to iż twoja witryna nie jest widoczna w sieci. Obecnie w internecie działa tysiące firm i użytkownik który szuka produktu lub usługi nie poświęca zbyt wiele czasu na znalezienie interesujących go rzeczy. Jeżeli zatem nie będziemy jedną z pierwszych stron która ukaże się mu po wpisaniu szukanego produktu to nasze szanse na pozyskanie takiego klienta są zwyczajnie znikome. Jak pokazują statystki na drugą czy kolejne strony wyników wyszukiwania wchodzi zaledwie poniżej pięciu procent internautów.
Z tego też względu warto zainwestować w pozycjonowanie swojej strony internetowej na najbardziej ważne dla naszego biznesu słowa kluczowe. Mogą one być powiązane bezpośrednio z oferowanymi produktami czy też branżą w jakiej działamy. Dobranie odpowiednich słów kluczowych trzeba jednak poprzeć stosowną analizą. Jeżeli błędnie dobierzemy słowa kluczowe to możemy mieć problemy. Na hasło ,,fryzjer” dostanie się do pierwszej strony wyników wyszukiwania Google będzie bowiem niezwykle trudne. Co innego jeżeli zdecydujemy się na pozycjonowanie lokalne i fraza będzie związana z okolicą lub miastem w którym oferujemy swoje usługi. Wtedy na przykład powinniśmy zastosować takie słowo kluczowe jak ,,fryzjer nowy targ”.
Pozycjonowanie pomaga w biznesie
Na tym etapie powinieneś już dobrze zdawać sobie sprawę z tego, że widoczność w wyszukiwarce jest bardzo ważna. Istnieją specjalne narzędzia które pozwalają sprawdzić to jak dana strona jest widoczna w internecie. Jeżeli chcesz mierzyć tego rodzaju parametry to najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie tego zadania zewnętrznej firmie zajmującej się pozycjonowaniem stron www. Eksperci dysponują bowiem dostępem do bardzo zaawansowanego oprogramowania i narzędzi które pozwalają sprawdzić jak do tej pory wyglądały efekty pozycjonowania twojej strony oraz jak sprawić aby były one jeszcze bardziej skuteczne.
Jeżeli nie chcesz jednak korzystać z usług agencji to zawsze możesz samemu wykonać audyt swojej strony internetowej. Pozwoli to sprawdzenie podstawowych parametrów i porównanie tego jak strona wpisuje się w wymagania Google dotyczące strona www. W wykonaniu samodzielnego audytu można posłużyć się takimi narzędziami jak PageSpeed Insights, Google Search Console czy też Seoptimer.
Kolejnym sygnałem, że twojej stronie może przydać się usługa pozycjonowania jest to iż mimo dużego ruchu strona zwyczajnie nie konwertuje. W branży e-commerce zależy bowiem nie tylko na ilości odwiedzin ale o tym aby odwiedzający stronę klienci dokonali zakupu lub wykonali akcję o jaką nam chodzi ( jak na przykład wypełnieni formularza kontaktowego ). Bez odpowiednich danych ciężko jednak jednoznacznie stwierdzić dlaczego użytkownicy nie wykonują tego czego od nich oczekujemy. W zbadaniu przyczyn przydatne okazują się takie narzędzia pozycjonerskie jak Google Analytics.