Optymalna ilość słów do pozycjonowania

Podczas pozycjonowania strony www jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie działań jest wybór odpowiednich słów kluczowych. W końcu to na ich podstawie potencjalni klienci starają się dotrzeć do poszczególnych produktów czy też ofert. Istotnym jest więc odpowiednie ich dobranie przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań mających na celu promowanie danej strony. Jednak oprócz samego pytania na temat doboru słów kluczowych powstaje również dylemat – na jak dużą ilość słów kluczowych do pozycjonowania się zdecydować. W tym artykule postaramy się zatem wam podpowiedzieć jaka jest optymalna ilość słów do pozycjonowania.

słowa kluczowe

słowa kluczowe

Oczywiście na tak postawione pytanie nie istnieje jakaś bardzo konkretna odpowiedź gdyż wszystko zależy tutaj od potencjału danej branży, wielkości pozycjonowanej strony jak i tego jak wygląda konkurencja na rynku i jak prezentuje się budżet jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć.

Zacznijmy od potencjału branży. Szukając słów kluczowych nigdy nie należy ograniczać się wyłącznie do słów nawiązujących do aktualnych treści na stronie. Należy szerzej spojrzeć na problem doboru słów kluczowych i szukać również takich które wyłącznie będą nieco powiązane z tematyką serwisu. Również one mogą przyczynić się do zyskania wartościowego ruchu na stronie.

Kolejnym aspektem jest wielkość strony którą zamierzamy pozycjonować. Liczba podstron danej strony czy sklepu www ma bardzo duże przełożenie na to ile słów kluczowych dobrze będzie wykorzystać aby uzyskać zadowalające nas efekty. Dla strony która stanowi landing page w większości przypadków wystarczające będzie tylko kilka słów kluczowych. Natomiast w przypadku dużego sklepu www z olbrzymią ilością produktów, do kampanii SEO dobrze będzie wykorzystać bardzo dużą, rozbudowaną bazę słów kluczowych. Najlepiej sprawdzi się w tym wypadku pozycjonowanie na długi ogon o którym pisaliśmy niedawno.

Więcej...  Regulamin Allegro i aukcje mobilne, czyli wielkie zmiany dla sprzedających

Innym czynnikiem decydującym o ilości słów kluczowych jest konkurencja. Jeżeli w danej branży działa duża liczba silnych witryn www o wieloletniej historii i dobrym zapleczem SEO to uzyskanie wysokiej pozycji może być bardzo problematyczne.  Zzasami lepsze okazuje się dywersyfikowanie pozycjonowania na inne frazy kluczowe.

Na sam koniec pozostawiliśmy temat budżetu. Nie ma co ukrywać iż to on ma największe znaczenie pod względem tego na jak dużą ilość będziemy mogli daną stronę pozycjonować. Dysponując dużą ilością środków finansowych będziemy w stanie bez problemu pozycjonować się na dużą liczbę fraz. Czasami jednak lepszym rozwiązaniem okazuje się dobre skupienie się na kilku kluczowych frazach. Takich które pomogą nam zyskać wysoki poziom współczynnika konwersji a przez to generować lepsze wyniki finansowe.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...