Różnice między on-page i off-page SEO
Chcąc myśleć na poważnie o zaistnieniu ze swoją stroną w internecie trzeba postarać się aby była ona dopasowana do wymogów stawianych przez internetową wyszukiwarkę Google. Aby tego dokonać trzeba zatem podjąć działania związane z samą stroną jak i odnośnikami które do niej prowadzą. Potrzebna do tego jest jednak specjalistyczna wiedza. Aby pokazać jakie działania mające na celu poprawę widoczności strony można prowadzić na niej samej a jakie na innych stronach w tym artykule omówimy różnice między on-page i off-page SEO.
Pierwszym krokiem do poprawienia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania jest zawsze poprawnie przeprowadzona optymalizacja samej strony. Pozwala to zwiększyć ruch na stronie a tym samym przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów. Bez optymalizacji samej strony i jej struktury nie mamy co marzyć o odniesieniu sukcesu.
Skupmy się teraz jednak na tym co odróżnia od siebie działania on-page jak i off-page. Jak zapewne wiecie już treści umieszczane na stronie mają ogromny wpływ na uzyskiwane w wynikach wyszukiwania pozycje. Publikacje wartościowych treści to właśnie działania typowe dla pozycjonowania typu on-page. Natomiast wszystkie akcje podejmowane poza stroną to jak podpowiada logika – działania off page.
W obecnych czasach najwięcej uwagi przywiązuje się do działań typu on page. Przygotowanie dobrych jakościowo artykułów, analiza słów kluczowych i odpowiednie ich umieszczenie na stronie to klucze do sukcesu w przypadku on-page seo. Warto tutaj nadmienić, że nad działaniami typu on-page seo mamy zawsze pełną kontrolę, ponieważ wprowadzamy je na naszej własnej witrynie.
Inaczej sprawa wygląda z działaniami typu off-page. Nie znaczy to jednak, że możemy o nich całkowicie zapomnieć. Mimo, że nie do końca mamy nad nimi kontrolę to nie można ich ignorować i o nich zapominać. Pierwszą z czynności jakie należy wykonać w ramach działań typu off-page jest pozyskanie odpowiednich jakościowo linków. Trzeba tutaj zaznaczyć iż budowanie linków prowadzących do naszej strony musi być bardzo przemyślanym procesem, gdzie w głównej mierze należy położyć nacisk na jakość a nie ilość. Źródłem zewnętrznego ruchu mogą być zatem odnośniki publikowane na różnego rodzaju blogach, forach tematycznych czy też portalach związanych z daną branżą. Dodatkowo trzeba tutaj pamiętać o odnośnikach z portali społecznościowych.
Podczas działań typu off-page trzeba też mieć na uwadze różne czynniki mające wpływ na pozycję danej marki. Mowa tutaj o dbaniu o jakość obsługi klienta, wizerunek marki czy monitorowanie różnego rodzaju opinii lub komentarzy na nasz temat.
Aby zatem mieć pewność, że nasza strona odniesie sukces musimy być skoncentrowani zarówno na działaniach na które mamy wpływ (on-page seo) jak i tych które nie do końca są od nas zależne (off-page seo).