Zmiany w algorytmie wyszukiwania Google

Pozycjonowanie stron to proces który wymaga na bieżąco śledzenia wszelkich trendów i zmian. Nic dziwnego skoro Google stara się cały czas udoskonalać swoje produkty i sprawić aby użytkownicy dostawali wyniki wyszukiwania idealnie dopasowane do tego co chcą uzyskać. Z tego też względu inżynierowie cały czas wprowadzają zmiany w algorytmie wyszukiwania Google. Ostatnia tego typu modyfikacja mająca wpływ na pozycje wielu stron www miała miejsce parę dni temu bo 1 sierpnia 2018. W tym artykule postaramy się wam przybliżyć nieco bardziej temat wprowadzonych zmian.

zmiany w algorytmie wyszukiwania google

zmiany w algorytmie wyszukiwania google

Osoby zajmujące się pozycjonowaniem już od jakiegoś czasu mogły zauważyć, że coś wisi w powietrzu. Wahania pozycji były całkiem zauważalne. Można więc było wydedukować, że Google pracuje nad jakimiś zmianami w sposobie ustalania pozycji stron internetowych. Dopiero chwilę później pojawiła się oficjalna informacja, że dnia 1 sierpnia 2018 nastąpiła jedna z większych aktualizacji algorytmu wyszukiwania. Wiadomość o tym pojawiła się w mediach społecznościowych.

Google SearchLiaison
@searchliaison
This week we released a broad core algorithm update, as we do several times per year. Our guidance about such updates remains the same as in March, as we covered here:

Wprowadzona aktualizacja nawiązuje zatem również do zmian jakie miały miejsce na początku roku, w marcu. To właśnie wtedy znaczna część domen zanotowała spore spadki mimo faktu, że prezentowały one sobą wysokiej jakości content. Może to sugerować iż Google niejako znowu daje nam znać, że spadki nie były spowodowane gorszą oceną tych stron w oczach algorytmu ale raczej z faktu, że to inne strony były raczej niedowartościowane. Potwierdza to inny umieszczony w mediach społecznościowych wpis od Google.

There’s nothing wrong with pages that may now perform less well. Instead, it’s that changes to our systems are benefiting pages that were previously under-rewarded

Co ciekawe już wiele lat temu Google przyjęło nie pisaną zasadę iż raczej nie wprowadza zmian w algorytmie w czasie wakacji. Jak widać sytuacja ta uległa jednak zmianie i teraz różnego rodzaju aktualizacji możemy spodziewać się praktycznie w każdym momencie.

Więcej...  Słowniczek pojęć Google AdWords