Czym jest strona satelitarna i jak pomaga w SEO?

Istnieje bardzo wiele metod i podejść do pozycjonowania stron internetowych. Jedną z bardziej rozpowszechnionych jest wykorzystanie stron satelitarnych. Nie wszyscy jednak wiedzą dokładnie czym jest takowa strona. Z tego też względu w tym poradniku postaramy się wam wytłumaczyć czym jest strona satelitarna i jak pomaga w SEO.

strony satelitarne

strony satelitarne

Zacznijmy zatem od samej definicji. I tak – strona satelitarna to nic innego jak witryna internetowa o tematyce zbliżonej lub pokrewnej do na przykład jednej z kategorii znajdujących się na naszej stronie sklepu www. Przykładowa jeżeli zajmujemy się handlem rowerami w internecie i na naszym sklepie występuje kategoria taka jak rowery BMX to strona satelitarna będzie w całości właśnie poświęcona tej dyscyplinie sportu. Pojawiać się na niej mogą aktualności na temat tego sportu, różnego rodzaju poradniki, porównania czy też zestawienia. Mogą to też być treści na temat serwisowania danego sprzętu.

Skoro mamy już definicję za sobą to teraz pora zastanowić się na co tak naprawdę stawia się strony satelitarne? Wszystko w celu wygenerowania większego ruchu a potem przekierowania go na stronę naszego sklepu. Jak zapewne zdajecie sobie sprawę, sklep internetowy nie zawsze będzie w stanie pozyskać odpowiednią liczbę klientów. Strona satelitarna daje jednak możliwość przekierowania użytkowników właśnie na naszą stronę zajmującą się sprzedażą. Udostępniając na stronie satelitarnej wartościowe treści będziemy w stanie zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia naszego sklepu. Przejścia do konkretnej kategorii lub też wybranego produktu.

Teraz pora powiedzieć co nieco o tym jak powinna być zbudowana strona satelitarna. Istnieje grupa osób której wydaje się, iż strona satelitarna powinna przypominać stronę firmową jak najbardziej. Jest to błędne podejście do tematu. Dobrze zaprojektowana strona satelitarna powinna swoimi wyglądem bardziej przypominać ekspercki blog czy też stronę której celem jest pomoc klientom w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Dużym błędem jest jeżeli na stronie satelitarnej pojawiają się informacje, które pozwalają jasno powiązać ją z danym sklepem. Traci ona bowiem wtedy na wiarygodności w oczach potencjalnych klientów.

Dodatkowo warto pamiętać o tym aby strony satelitarne nie były pozycjonowane na więcej niż kilka fraz. O tym na jaką liczbę słów kluczowych pozycjonować stronę www pisaliśmy niedawno. Najlepiej aby były to frazy długiego ogona. Takie nastawione na treści poradnikowe. Na przykład ,,jak wybrać rower bmx” czy też ,,jak naprawić bmx’a”