Na jaką liczbę słów kluczowych pozycjonować stronę www?

W sieci znajduje się obecnie miliony witryn różniących się między sobą tematyką, zawartością czy też wyglądem. Z uwagi na tak dużą ich liczbę bardzo trudno jest znaleźć sprawdzony sposób na popularność danej witryny. Te przesłanki które sprawiają, że dany sklep internetowy jest popularny wcale nie muszą mieć realnego przełożenia na przykład w przypadku strony typu landing page. Brak jednej, uniwersalnej recepty dotyczy również tak istotnego zagadnienia jak dobór ilości słów na jakie powinniśmy pozycjonować daną witrynę. Z tego też względu w tym artykule postaramy się podywagować na temat tego na jaką liczbę słów kluczowych pozycjonować stronę www.

słowa kluczowe

słowa kluczowe

Jak zatem podejść do tematu doboru ilości słów kluczowych? Powinniśmy zawsze rozpocząć cały proces od analizy zawartości danej strony internetowej. Następnie trzeba dobrze zastanowić się jak wyglądają cele biznesowe. Oprócz tego warto rozważyć na jakim efekcie zależy właścicielowi strony. Ilość wybranych słów kluczowych będzie tutaj w dużej mierze uzależniona od estymowanej sprzedaży oraz tego jaki ruch i ilość klientów będzie w stanie wytrzymać dana strona.

Kluczowe powinno być znalezienie jak największej liczby słów kluczowych. Tak aby ze zgromadzonej bazy wybrać te frazy które są najchętniej wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki Google. Liczyć się będzie również ich konkurencyjność. Frazy z dużą konkurencyjnością wiązać się będą w końcu z większymi nakładami finansowymi na ich pozycjonowanie. Wybranie zatem określonej liczby słów kluczowych to wypadkowa wielu czynników.

W momencie gdy wybierzemy frazy kluczowe z największym potencjałem najlepiej będzie omówić je z właścicielem danej strony internetowej. Wszystko po to aby sprawdzić czy na pewno zbieżne są one z jego intencjami biznesowymi. Jeżeli będzie nam najbardziej zależało na zwiększeniu ruchu na stronie głównie za pomocą fraz długiego ogona. Skierowane są one bowiem na klientów którzy szukają konkretnych produktów i prawdopodobieństwo zakupienia ich po wejściu w link jest stosunkowo wysokie.

Warto również odnotować fakt, że ilość słów kluczowych może w dużej mierze zależeć od ilości contentu na stronie. O tym jakich zasad przestrzegać przygotowując dobry content pisaliśmy niedawno. Reasumując witryny z małą zawartością treści na pewno nie będą mogły być pozycjonowane na większą liczbę fraz ze względu właśnie na ubogi content.