Jakich zasad przestrzegać przygotowując dobry content?

Jak mówi powiedzenie ludowe – ,,papier przyjmie wszystko”. Ma ono również odniesienie do treści publikowanych w internecie. Tutaj też spotkać można bardzo marnej jakości publikacje. Jeżeli jednak zależy nam na dobrej widoczności w wyszukiwarce to pozycjonowanie stron www wymaga aby content zamieszczony na stronie stał na jak najwyższym poziomie. Jak zatem przygotować takowy oraz jakich zasad przestrzegać przygotowując dobry content? Dowiecie się z naszej publikacji.

Jakich zasad przestrzegać przygotowując dobry content

Jakich zasad przestrzegać przygotowując dobry content

Pierwszym krokiem na drodze do przygotowania wysokiej jakości contentu powinno być sprawdzenie dla jakiego audytorium tworzymy treści. Zupełnie innym językiem będzie bowiem cechował się tekst skierowany do młodzieży a zupełnie innym ten do starszej publiczności. Musisz zatem dobrze wiedzieć do kogo skierowana będzie dana publikacja. Pozwoli Ci się to również lepiej wczuć w role odbiorcy i pisać stricte pod jego gusta.

Kolejną kwestią jest unikanie wszelkiego rodzaju błędów. Nawet najlepsza publikacja straci w oczach potencjalnego odbiorcy jeżeli będzie wypełniona rażącymi błędami. Mowa tutaj zarówno o błędach ortograficznych jak i składniowych. Przed publikacją tekstu upewnij się zatem, że zostanie on dobrze sprawdzony pod kątem błędów lub też poproś kogoś o jego weryfikację i korektę.

Jakich zasad przestrzegać przygotowując dobry content

Innym istotnym element do stworzenia dobrego contentu powinien być odpowiedni research na temat tematu o którym będziemy pisać. Nikt nie jest wszechwiedzący i z wielu dziedzin może posiadać jedynie pobieżną wiedzę. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby pisać na taki temat po odpowiednim przygotowaniu merytorycznym. Zanim zatem rozpoczniecie pracę nad nowym tekstem sprawdźcie różnego rodzaju publikacje związane z danym tematem.

Dodatkowo dobrą praktyką przed przystąpieniem do tworzenia tekstu jest przeprowadzenie krótkiego briefu z klientem. Pozwoli to zebrać jego spostrzeżenia oraz da szerszą perspektywę na to jak ugryźć dane zagadnienie.

Więcej...  Częste błędy w kampanii AdWords

Na sam koniec pamiętajcie, że sam tekst to nie wszystko. Liczy się też to jak zostanie on sformatowany. Nie bójcie się zatem wzbogacić go o wyróżniające nagłówki, odpowiednie akapity czy też treści graficzne. Wszystko aby ułatwić czytelnikowi jego przyswojenie i odbiór.