Czym zastąpić treści tekstowe na stronie?

Tworzenie wysokiej jakości treści na stronie to jedna z podstawowych metod dbania o skuteczne pozycjonowanie stron www. W przygotowanie wartościowego tekstu należy włożyć bardzo dużo pracy. Nie wszyscy mają na to czas oraz zdolności pisarskie. Jeżeli zatem zależy Ci na utrzymaniu wysokiej jakości contentu na stronie a jednocześnie nie chcesz pisać samodzielnie tekstów to ten poradnik będzie właśnie dla Ciebie. Odpowiemy w nim bowiem czym zastąpić treści tekstowe na stronie aby nadal mogła być ona uważana za wartościową pod względem contentu.

Czym zastąpić treści tekstowe na stronie

Czym zastąpić treści tekstowe na stronie

Pierwszym pomysłem na zastąpienie tekstów i wprowadzenie nieco różnorodności na stronie jest wykorzystanie potencjału jaki mają w sobie infografiki. Jak pokazują badania naukowców ludzki mózg jest w stanie przyswoić i przetworzyć treści graficzne kilkaset razy szybciej niż tekst. Jeżeli zatem zależy Ci na przekazaniu dużej ilości informacji w szybki i prosty sposób infografika może okazać się strzałem w dziesiątkę. Ciekawa infografika potrafi przykuć wzrok odwiedzających naszą stronę użytkowników. Pozwolą też zwiększyć ruch na stronie jeżeli inni udostępnią naszą infografikę na przykład za pośrednictwem mediów społecznościowych. Za pomocą infografiki najłatwiej przedstawić takie informacje jak krótki rys historyczny danej marki, wyniki finansowe z danego okresu. Można też objaśnić działanie jakiegoś zagadnienia lub urządzenia.

Alternatywą dla infografik jest wprowadzenie na stronie treści wideo. Mimo, że wydaje się iż przygotowanie ciekawego materiału wideo zajmuje dużo czasu i może być kosztowne to jest to inwestycja która najczęściej  zwraca się z nawiązką. Sam materiał wideo nie musi być wcale długi aby odnieść sukces w oczach odbiorców. Już pół minutowy film jest w stanie skutecznie przekazać wartościowe treści i wywołać pozytywny odbiór u klientów.

Innym przykładem wartościowego contentu który nie jest po prostu tekstową publikacją będzie nagrywanie podcastów. Wystarczy, że zaprosisz na rozmowę specjalistę ze swojej branży i  razem będziecie dyskutować o istotnych z punktu widzenia twoich odbiorców tematach. Podcasty są niezwykle wygodną formą przyswajania treści ponieważ można ich słuchać na przykład w samochodzie podczas dojazdu do pracy.