Jak przygotować META tagi dla sklepu www?

Jednym z podstawowych elementów składowych optymalizacji strony pod kątem pozycjonowania jest zadbanie o poprawne wdrożenie meta tagów na stronie. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych. Tam dobrze dobrane tagi title i description mogą znacząco podnieść pozycje danej strony. W związku z tym w poniższym artykule podpowiemy wam jak przygotować meta tagi dla sklepu www.

Jak przygotować META tagi dla sklepu www

Jak przygotować META tagi dla sklepu www

Zacznijmy najpierw od wyjaśnienia tego czym jest tag tytułowy. Otóż jest to pierwsza rzecz jaka pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz w momencie najechania kursorem na daną zakładkę. Istotne jest zatem aby tag tytułu był bardzo dobrze przemyślany i dobrze odzwierciedlał zawartość danej witryny. Z pozoru może się to wydawać proste ale w rzeczywistości wcale tak nie jest. Stworzenie tytułu który przyciągnie od razu uwagę użytkownika jest bowiem niezwykle trudne.

Jak zatem stworzyć takowy tytuł? Otóż na pewno tytuł musi być unikalny i odnosić się do treści jak jest umieszczona na danej stronie. W tym celu dobrze jest aby na końcu tytułu znalazła się nazwa firmy lub też marki. Trzeba mieć tutaj jednak na uwadze, że tytuł strony ma pewne ograniczenia. Chodzi tutaj o możliwość umieszczenia wyłącznie 70 znaków. Oprócz tego istotne jest to aby w tytule umieszczony zostały słowa kluczowe. Powinny one być związane z danym produktem podstrony czy też kategorią sklepu.

Dobierając słowa kluczowe do tagu title dobrze jest przeanalizować na jakie słowa kluczowe dana strona pojawia się już w wynikach wyszukiwania. Do tego celu użyć można na przykład narzędzia Google Search Console i dostępnego tam widoku o nazwie ,,Skuteczność”

Dobierając tytuł warto mieć też na uwadze na jakim zasięgu strony wam zależy. Inaczej dobierać należy bowiem tytuł do firmy której zależy na pozyskaniu lokalnego klienta a zupełnie inaczej na takiego z całego kraju. Pozycjonowanie lokalne różni się bowiem od tego ogólnokrajowego. W tym pierwszym przypadku dobrze aby tytuł zawierał nazwę miejscowości czy też regionu z jakiego chcecie pozyskać klienta. Struktura tytułu powinna zaczynać się zatem od nazwy kategorii czy też produktu, następnie wystąpić powinien region czy też miejscowość i całość zakończona musi być nazwą firmy.

Oprócz tytułu istotnym tagiem jest meta tag description. Chodzi tutaj o bardziej rozbudowany opis, który również ma zachęcić potencjalnego klienta do wizyty na stronie. Nie jest on co prawda już czynnikiem rankingowym ale dobrze przygotowany na pewno pozwoli uzyskać większy ruch na stronie. Tutaj ograniczeniem jest możliwy do wykorzystania limit wynoszący 160 znaków.