Czy warto zapłacić za link do strony?

Link building stanowi bardzo ważny aspekt pozycjonowania stron internetowych. Algorytmy Google z RankBrain ( o tym czym jest RankBrain pisaliśmy kiedyś  ) w dużym stopniu uzależniają możliwe do uzyskania pozycji w wyszukiwarce właśnie w zależności od profilu linków. Metod na zdobycie wartościowych odnośników jest bardzo wiele. Od tych darmowych aż po płatne. To właśnie te ostatnie najczęściej potrafią najbardziej pomóc w pozycjonowaniu. W związku z tym w niniejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie czy warto zapłacić za link do strony a jeżeli tak to na co zwrócić uwagę?

Czy warto zapłacić za link do strony

Czy warto zapłacić za link do strony

Zacznijmy od tego, że link prowadzący do strony jest jasnym sygnałem dla wyszukiwarki Google świadczącym o zaufaniu dla konkretnej domeny. W dawnych czasach ( czyli jakieś kilka lat temu ) większa liczba linków świadczyła o lepszym autorytecie domeny. Teraz podejście ilościowe straciło jednak na znaczeniu i od ilości linków bardziej liczy się ich jakość. Zalewanie zatem strony setkami odnośników od mało wartościowych stron może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Jednym z najprostszych sposobów na pozyskanie wartościowych linków jest obecnie ich zakup. Istnieje całkiem sporo serwisów które umożliwiają zakupienie linków. Chodzi tutaj chociażby o Whitepress czy też Linkhouse. Jak jednak wiedzieć który link kupić? Teoretycznie im droższy tym lepsze rezultaty powinien on przynieść. Warto jednak wiedzieć na jakie czynniki zwrócić uwagę. Jednym z parametrów który powinien zostać sprawdzony w pierwszej kolejności jest TrustFlow. Jest to nic innego jak wskaźnik opracowany przez narzędzie Majestic który ma mówić o jakości profilu linków danej strony. Jego skala rozpoczyna się od zera i kończy na liczbie 100, gdzie im wyższy wynik tym lepiej. Niestety parametr ten nie zawsze jest w pełni miarodajny i nawet zwyczajne strony zapleczowe pod SEO mogą wykazywać wysoki Trust Flow.

W związku z tym warto również zwrócić uwagę na ruch na stronie z jakiej chcemy pozyskać link. Jeżeli dana strona może pochwalić się dużą liczbą interakcji użytkowników w postaci komentarzy czy udostępnień w social mediach to możemy mieć większą pewność, że w oczach Google taki odnośnik będzie wartościowy. Zaangażowanie użytkowników jest bowiem dla wyszukiwarkowego giganta niezwykle ważne. Poziom ruchu na stronie można sprawdzić na przykład za pośrednictwem narzędzia Ahrefs.

To jednak nie wszystko. O tym czy warto zapłacić za dany link powinno świadczyć jeszcze to czy pochodzi on ze strony związanej tematycznie. Na nic bowiem nie zda się bowiem nawet najdroższy odnośnik który pochodzić będzie z zupełnie nie związanej tematycznie strony.

Autor: E-prom