Jak personalizacja pozwala podnieść skuteczność reklam

Każdego dnia setki banerów, reklam czy też marketingowych e-mail stara zachęcić nas do zakupu promowanego towaru. Jesteśmy ze wszystkich stron niemal bombardowaniu kolejnymi zachętami do skorzystania z różnego rodzaju promocji czy super ofert. Jak pokazują jednak statystyki jesteśmy na tego typu reklamy całkiem odporni i jedynie część z nich jest w stanie przebić się do naszej świadomości i skusić nas do skorzystania z prezentowanej oferty. W tym artykule postaramy się zatem przyjrzeć temu jak personalizacja pozwala podnieść skuteczność reklam.

personalizacja reklam

personalizacja reklam

Jak się okazuje kluczem do przekonania klienta do zakupu jest określenie kim on tak naprawdę jest i jaki komunikat powinien otrzymać. Wiąże się to z pojęciem personalizacji. Przygotowując zatem kampanię reklamową trzeba dokładnie określić kim jest nasz idealny odbiorca. Jakie cechy będzie posiadać tego typu osoba. Można w tym celu brać pod uwagę takie parametry jak status materialny, płeć, wiek, miejsce zamieszkania oraz wiele innych czynników.

Tak stworzona persona będzie pomocą podczas wątpliwości przy każdym etapie projektowania kampanii reklamowej. Jeżeli wiemy bowiem z jakiego regionu czy też miasta pochodzi nasz wymarzony klient będziemy w stanie zastosować na przykład pozycjonowanie lokalne naszej strony. Staniemy się dzięki temu dużo bardziej widoczni dla klientów którzy rzeczywiście będą zainteresowani naszymi usługami lub towarem.

Persona przydatna będzie też na przykład w przypadku e-mail marketingu. Według badań spersonalizowane wiadomości mailowe nadal należą do grupy najlepiej przekonujących klienta metod marketingowych. E-mail marketing stanowi bowiem bardzo osobisty jak na internetowe standardy sposób komunikacji z klientem.

Personalizacja jest też przydatna w remarketingu. Pozwala bowiem dotrzeć do klienta z taką samą ofertą jaką był wcześniej zainteresowany ale podczas pierwszego kontaktu z jakiś względów z niej zrezygnował. Najlepiej sprawdza się tutaj remarketing dynamiczny. Opiera się on na swoistym przypomnieniu odbiorcy jakie produkty interesowały go wcześniej i po przez to stara zachęcić go do ponownego rozważenia ich nabycia.

Remarketing to jedno z najpotężniejszych narzędzi udostępnionych przez Google które umożliwia dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców. Jednocześnie niesie ze sobą ryzyko zniechęcenia klientów do danej marki. W przypadku zbyt częstego wyświetlania reklamy lub niedopasowanego komunikatu można skutecznie zrazić do swojej oferty klientów i uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego.

Personalizacja okazuje się przydatna również w przypadku mediów społecznościowych. Tam również istnieje możliwość kierowania reklam czy komunikatów dopasowanych do takich wymagań jak miejsce zamieszkania czy też wiek odbiorcy. Masz zatem dużo większą szansę na dotarcie do klienta który będzie skłonny skorzystać z twojej oferty.