Jakich błędów w lokalnym SEO unikać?

Pozycjonowanie to skomplikowany proces na którego rezultaty wpływ ma bardzo wiele czynników. Jednym z rodzajów pozycjonowania które zyskuje na coraz to większym znaczeniu jest pozycjonowanie lokalne. Wszystko za sprawą popularyzacji urządzeń mobilnych takich jak smartfony i tablety. Mimo, że pozycjonowanie lokalne daje dużo większe szanse przebicia się na lokalnym rynku to nadal wymaga ogromnej uwagi podczas prowadzenia działań mających na celu zyskanie wysokich pozycji. W tym poradniku podpowiemy wam zatem jakich błędów w lokalnym SEO unikać.

Jakich błędów w lokalnym SEO unikać

pozycjonowanie lokalne

Po pierwsze należy zadbać o spójność wszystkich wpisów typu NAP. Mowa tutaj o danych teleadresowych danej firmy. Aby klienci nie byli wprowadzeni w błąd należy zadbać aby wszystkie dane dotyczące danej firmy jakie umieszczane są w internecie były spójne ze sobą. Nie będzie to wprowadzało algorytmów internetowej wyszukiwarki w błąd a nam pozwoli stworzyć spójny obraz naszej marki w oczach klientów.

Kolejnym błędem na który trzeba zwrócić uwagę to brak umieszczenia adresu na głównej stronie firmy. Wydawało by się iż jest to naturalne, że tego typu informacja powinna być zawarta na stronie i jest niezbędna w przypadku lokalnego SEO. Niestety wiele firm zapomina o tym i zamiast tego posługuje się zapisem, że obsługuje klientów z okolic danego miasta. Dlatego też dane firmy powinny bezwzględnie zostać uwzględnione albo w stopce danej strony lub też w zakładce ,,Kontakt”

Następnym błędem w pozycjonowaniu lokalnym jest stosowanie kilku domen dla jednej firmy. Co prawda w dawnych czasach wykorzystanie nazwy miasta w domenie miało sens jednak obecnie nie ma to większego przełożenia na sukces w lokalnym SEO. Obecnie dużo lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na danej frazie na którą zamierzamy się pozycjonować niż rozbijanie strony na kilka adresów z lokalną nazwą firmy. Ponadto posiadanie kilkudziesięciu domen sprawi, że zabraknie nam czasu oraz środków aby każdej z nich poświecić odpowiednią uwagę. Ponadto może dochodzić do sytuacji z duplikacją treści która będzie negatywnie wpływać na pozycjonowanie lokalne.

Kolejnym błędem jest umieszczenie spamu w samej nazwie firmy podczas zakładania wizytówki Google. Unikajmy tego rodzaju praktyk ponieważ nie przyniosą one pozytywnego efektu i wcale nie pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...