Najważniejsze czynniki rankingowe w przypadku pozycjonowania

Algorytm odpowiedzialny za wyświetlanie wyników wyszukiwania Google cały czas ulega zmianom. Dostosowanie się do ciągłych nowych wymagań jest zatem niezwykle trudne i wymaga sporej wiedzy. Na całe szczęście nie wszystkie czynniki zmieniają się tak często i część z nich jest względnie stała. W tym artykule postaramy się zatem omówić najważniejsze czynniki rankingowe w przypadku pozycjonowania.

najważniejsze czynniki rankingowe

najważniejsze czynniki rankingowe

Według niepotwierdzonych plotek czynników rankingowych jest blisko dwieście. Niektóre są oczywiście mniej istotne od innych. Tutaj zaprezentujemy to które cały czas na przestrzeni lat zdają się być najbardziej istotne pod kątem uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Pierwszym i zarazem najbardziej istotnym czynnikiem rankingowych są prowadzące do naszej strony linki. To od ich jakości w duże mierze zależy nasza pozycja w rankingu. Dawniej liczyła się co prawda ich ilość obecnie jednak to jakość ma największe znaczenie. Kluczowym do pozyskania dobrej jakości linków będzie publikacja wartościowych treści, które następnie zostaną udostępnione przez innych internautów. Wspominając o linkowaniu trzeba też postarać się o odpowiednie linkowanie wewnętrzne, które nie pozwoli zgubić się na naszej stronie potencjalnym klientom.

Innym istotnym czynnikiem rankingowych jest content. Od jakości publikowanych treści zależy to jak wysoko znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Google preferuje strony które nie kopiują treści od innych ale tworzą własne unikatowe publikacje, które dodatkowo w jakiś sposób pomagają w rozwiązaniu problemów klientów.

Jednym z nieco młodszych ale niezwykle istotnych czynników rankingowych jest tak zwany RankBrain ( o którym pisaliśmy więcej tutaj – Czym jest RankBrain? ). Jest to nic innego jak inteligentny i cały czas uczący się algorytm który ma podpowiadać użytkownikom najbardziej pomocne wyniki wyszukiwania.

Jego olbrzymie znaczenie można dostrzec w przypadku niejasnych i mało klarownych zapytań. Gdy użytkownik wpisze zapytanie którego algorytm nie zna to na podstawie zebranych danych będzie on w stanie odgadnąć o jakie treści chodzi i odpowiednio zaprezentować je użytkownikowi.

Na sam koniec należy pamiętać jak ważnym czynnikiem rankingowym jest bezpieczeństwo. W tym celu koniecznością staje się wdrożenie na danej strony certyfikatu SSL. Przeglądarki internetowe już wkrótce będą informować przed wejściem na witrynę, że dana strona jest niebezpieczna.  Promowanie witryn które zabezpieczają przesyłane dane klientów za pośrednictwem protokołu HTTPS jest już zatem praktycznie faktem.