Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

Bardzo wiele osób zainteresowanych pojawieniem się ich strony na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania Google zadaje sobie jedno pytanie. Od czego zależy uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce? Otóż jak ujawniło samo Google czynników tych jest całkiem sporo bo blisko dwieście. Na omówienie wszystkich z nich nie starczyło by nam jednak tutaj miejsca. Skupimy się jednak na zaprezentowaniu najbardziej istotnych z nich wszystkich. Jeżeli chcecie zatem wiedzieć jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie strony internetowej to zachęcamy do dalszej lektury.

Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie strony internetowej

Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie strony internetowej

Tak więc na pewno jednym z czynników mających przełożenie na pozycjonowanie jest historia danej domeny. Nie chodzi tutaj dokładnie o staż domeny ale raczej o wszelkie działania jakie na niej były wykonane na przestrzeni lat. Domena może istnieć w sieci nawet przez kilka lat ale jeżeli w tamtym okresie nie były prowadzone żadne działania z nią związane ( pozyskiwanie linków itd ) to jej wartość może być taka sama jak każdej nowo założonej domeny. Trzeba też mieć pewność, że w okresie istnienia domeny nie zostały na nią nałożone żadne kary przez algorytmy wyszukiwarki Google ( o algorytmach wyszukiwarki takich jak RankBrain pisaliśmy jakiś czas temu ).

Innym istotnym czynnikiem są słowa kluczowe. Nie chodzi tutaj jednak tylko o słowa kluczowe zamieszczone w treści danej strony. Chodzi tutaj także o te znajdujące się w tytule strony czy też meta tagach. Warto również zwrócić uwagę czy adres samej strony zawiera słowo kluczowe. Krótkie i przejrzyste adresy URL które jasno wskazują na zawartość danej strony również mogą mieć przełożenie na uzyskiwane w wyszukiwarce pozycje.

Skoro wspomnieliśmy o słowach kluczowych nie można pominąć też treści zamieszczonych na stronie. Z całą pewnością powinny one być unikalne. Niedopuszczalne jest kopiowanie treści  z innych stron. Złą praktyką jest również duplikacja treści w obrębie danej domeny ( duplicate content ). Należy zatem postarać się aby każda podstrona w sklepie www czy stronie internetowej posiadała niepowtarzalne treści.

Ostatnim omawianym tutaj czynnikiem mającym wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania będzie jakość linków prowadzących do strony internetowej. Link building to obecnie jeden z bardziej istotnych aspektów mających przełożenie na uzyskiwane w wyszukiwarce Google pozycje. Aby dany link mógł przekazać ,,moc” naszej witrynie musi on posiadać atrybut ,,dofollow”. Oprócz tego strona z której pochodzi powinna pochwalić się stosunkowo dobrymi parametrami SEO ( page rank i page trust ).