Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?
Bardzo wiele osób zainteresowanych pojawieniem się ich strony na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania Google zadaje sobie jedno pytanie. Od czego zależy uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce? Otóż jak ujawniło samo Google czynników tych jest całkiem sporo bo blisko dwieście. Na omówienie wszystkich z nich nie starczyło by nam jednak tutaj miejsca. Skupimy się jednak na zaprezentowaniu najbardziej istotnych z nich wszystkich. Jeżeli chcecie zatem wiedzieć jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie strony internetowej to zachęcamy do dalszej lektury.

Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie strony internetowej
Tak więc na pewno jednym z czynników mających przełożenie na pozycjonowanie jest historia danej domeny. Nie chodzi tutaj dokładnie o staż domeny ale raczej o wszelkie działania jakie na niej były wykonane na przestrzeni lat. Domena może istnieć w sieci nawet przez kilka lat ale jeżeli w tamtym okresie nie były prowadzone żadne działania z nią związane ( pozyskiwanie linków itd ) to jej wartość może być taka sama jak każdej nowo założonej domeny. Trzeba też mieć pewność, że w okresie istnienia domeny nie zostały na nią nałożone żadne kary przez algorytmy wyszukiwarki Google ( o algorytmach wyszukiwarki takich jak RankBrain pisaliśmy jakiś czas temu ).
Innym istotnym czynnikiem są słowa kluczowe. Nie chodzi tutaj jednak tylko o słowa kluczowe zamieszczone w treści danej strony. Chodzi tutaj także o te znajdujące się w tytule strony czy też meta tagach. Warto również zwrócić uwagę czy adres samej strony zawiera słowo kluczowe. Krótkie i przejrzyste adresy URL które jasno wskazują na zawartość danej strony również mogą mieć przełożenie na uzyskiwane w wyszukiwarce pozycje.
Skoro wspomnieliśmy o słowach kluczowych nie można pominąć też treści zamieszczonych na stronie. Z całą pewnością powinny one być unikalne. Niedopuszczalne jest kopiowanie treści z innych stron. Złą praktyką jest również duplikacja treści w obrębie danej domeny ( duplicate content ). Należy zatem postarać się aby każda podstrona w sklepie www czy stronie internetowej posiadała niepowtarzalne treści.
Ostatnim omawianym tutaj czynnikiem mającym wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania będzie jakość linków prowadzących do strony internetowej. Link building to obecnie jeden z bardziej istotnych aspektów mających przełożenie na uzyskiwane w wyszukiwarce Google pozycje. Aby dany link mógł przekazać ,,moc” naszej witrynie musi on posiadać atrybut ,,dofollow”. Oprócz tego strona z której pochodzi powinna pochwalić się stosunkowo dobrymi parametrami SEO ( page rank i page trust ).