Trendy SEO na 2018 rok

Pozycjonowanie stron z roku na rok ewoluuje. Metody które sprawdzały się kilka lat temu są obecnie bez znaczenia lub mają jedynie marginalny wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. W tym artykule postaramy się zatem prześledzić jak będą wyglądać trendy SEO na 2018 rok.

Trendy SEO na 2018

seo 2018

Wzrost znaczenia RankBrain

Już w ubiegłym roku Google oficjalnie ogłosił, że jego algorytm RankBrain o którym pisaliśmy tutaj ( Czym jest RankBrain ) był trzecim najważniejszym czynnikiem rankingowym. Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują jednak, że algorytm ten w tym roku zyska jedynie na jeszcze większym znaczeniu.
Jak możecie się dowiedzieć z naszego wpisu na temat RankBrain jest to algorytm uczenia maszynowego który ma patrzyć na dane strony z perspektywy potencjalnego użytkownika i na tej podstawie ocenia ich wartościowość a przez to końcową pozycję w wynikach wyszukiwania. RankBrain w głównej mierze skupia się na dwóch czynnikach.

Pierwszym – jak długo dany użytkownik spędza na danej stronie internetowej. Jak udało się policzyć inżynierom z Google dla stron znajdujących się w top 10 rezultatów wyszukiwarki, średni czas przebywania użytkownika na stronie wynosi dokładnie trzy minuty i dziesięć sekund. Jak zatem można przewidywać rezultat ten musi być bezpośrednio powiązany z wysokiej jakości contentem umieszczonym na stronie. W przeciwnym wypadku czas ten byłby zdecydowanie krótszy.
Drugim czynnikiem na którym opiera się RankBrain jest procent osób które klikają w wyświetlone w rezultatach linki. Stosunek ten nazwany CTR a wzór na jego policzenie możecie zobaczyć poniżej.

CTR wzór

CTR wzór – zdjęcie ze strony: https://backlinko.com/

Jak więc widzicie z przytoczonych informacji można jasno stwierdzić, iż jeżeli chodzi o trendy SEO w 2018 roku trzeba będzie się w głównej mierze skupić na dostarczeniu użytkownikom wysokiej jakości contentu który pozwoli zatrzymać ich jak najdłużej na naszej stronie. Dodatkowo warto postarać się aby pojawiające się w wynikach wyszukiwania odnośniki do naszej strony były jak najbardziej klikalne i od razu przyciągały uwagę potencjalnego użytkownika.

 

Więcej o nadchodzących trendach w pozycjonowaniu na 2018 rok dowiecie się z naszych kolejnych artykułów.