W jakim celu tworzy się strony landing page?
Przeglądając różnego rodzaju witryny w sieci na pewno spotkałeś się ze stronami typu landing page nawet o tym może nie wiedząc. Strony tego rodzaju w ostatnich latach zyskują bowiem na coraz to większej popularności. Nie wszyscy jednak wiedzą czym dokładnie jest takowa strona oraz w jakim celu tworzy się strony landing page. W tym artykule postaramy się wam to wytłumaczyć.
Zacznijmy zatem od podstaw czyli ustalenia czym dokładnie jest strona landing page. Otóż jest to nic innego jak strona docelowa do której ma trafić wasz potencjalny klient po kliknięciu w odnośnik czy też reklamę. Strony tego typu odznaczają się bardzo prostą strukturą i mają na celu przekonanie klienta do skorzystania z jakiejś usługi lub zakupu konkretnego produktu. W przypadku tego rodzaju stron nie możemy spodziewać się zbyt rozbudowanych treści. Głównym celem jest wywołanie konkretnego działania ze strony odbiorcy. Może to być zarówno zakup konkretnego produktu jak i zapisanie się do newslettera czy też zostawienie numeru do ewentualnego kontaktu.
Jak zatem powinna być skonstruowana strona landing page? Jej głównym celem jest zaciekawienie użytkownika i przekonanie go do korzyści jakie może uzyskać. W tego rodzaju stronach głównym elementem jest Call to Action czyli wezwanie do działania. Chodzi o skłonienie użytkownika do wykonania określonego zadania. Przekonania go jakie korzyści może w ten sposób odnieść.
Dodatkowo strony typu landing page pełnią bardzo istotną rolę w pozycjonowaniu. Wiążą się one bowiem bardzo mocno z content marketingiem. Co prawda wspomnieliśmy, że strony tego rodzaju raczej są proste i nie ma w nich miejsca na rozbudowane treści. Nie znaczy to jednak, że wysokiej jakości content nawet w małej ilości na stronie typu landing page nie może przynieść bardzo wymiernych korzyści. Jeżeli zostanie od odpowiednio zoptymalizowany na pewno pomoże zdobyć dodatkowy ruch. Dodatkowo całkiem niedawno pisaliśmy o tym czym zastąpić treści tekstowe na stronie, jeżeli brakuje tam miejsca na dłuższe publikacje.
Odpowiadając zatem na pytanie postawione w tytule – strony landing page w większości przypadków tworzy się bezpośrednio w celu zachęcenia klientów do dokonania pewnej czynności. Pośrednio służą one natomiast pozycjonowaniu strony i pozyskiwaniu cennego ruchu.