Jak pozycjonować stronę typu landing page
W internecie, ze względu na swe walory podczas działań marketingowych na coraz to większym znaczeniu zyskują strony typu landing page. Mają one na celu nakierować klienta na konkretne działanie i udaje im się to bardzo dobrze. Aby jednak strona landing page była widoczna dla dużej grupy odbiorców należy zadbać o jej odpowiednie pozycjonowanie. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak pozycjonować stronę typu landing page.
Zacznijmy jednak od początku i przyjrzyjmy się budowie stron typu landing page. Ich główną cechą jest konwertowanie jak największej liczby potencjalnych klientów. Wszystkie zatem elementy na stronie są podporządkowane temu celowi. Kolejną ważną cechą jest to iż landing page zazwyczaj składa się tylko z jednej podstrony.
Takie rozwiązanie jest bardzo dobre do zwiększenia konwersji jednak pod względem pozycjonowania trzeba rozpatrywać to jako wadę. W przypadku jednej podstrony znacząco bowiem ograniczamy liczbę fraz na które daną stronę będzie można pozycjonować. Ze względu na taką budowę mogą też pojawić się problemy z tym aby dobrze rozplanować treści na stronie a w konsekwencji nawigację pomiędzy nimi.
Jak zatem podejść do zagadnienia pozycjonowania stron landing page? Otóż najważniejszym zagadnieniem będzie przemyślenie doboru słów kluczowych. Trzeba mieć na uwadze, że strona typu landing page powinna być pozycjonowana jedynie na niewielką liczbę słów kluczowych. Jeżeli zatem stworzymy stronę na potrzeby danego produktu to warto rozważyć zastosowanie nieco mniej popularnych słów kluczowych aby móc lepiej się przebić do świadomości odbiorców.
Kiedy będziemy mieli już ustalone frazy kluczowe warto zaplanować to jak zamierzamy je rozmieścić względem treści dostępnych na stronie. Należy zadbać aby strona typu landing page zawierała nagłówki i miała możliwie jak najwięcej treści. Z racji, że miejsca na treść jest niewiele trzeba też sprawić aby content był jak najbardziej atrakcyjny dla potencjalnego klienta.
W przypadku aspektów technicznych trzeba baczną uwagę zwrócić na znacznik <title> który jest odpowiedzialny za wyświetlanie w wynikach wyszukiwania. Trzeba upewnić się iż znajdą się tam frazy na które chcemy się pozycjonować. Pamiętajmy też aby obrazki umieszczane na stronie landing page posiadały atrybut alt. Warto również aby były one zgodne z innymi wytycznymi odnośnie pozycjonowania. Więcej na ten temat możecie się dowiedzieć z naszego wpisu jak optymalizować obrazki na stronie pod kątem SEO.