Skuteczne metody pozyskiwania linków

W czasach dużej konkurencyjności również na rynku SEO nawet najlepiej zoptymalizowana strona nie będzie mieć wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania bez odpowiedniego zaplecza linków, które będą do niej kierowały. Algorytmy Google w chwili obecnej bardzo dużą wagę przykładają nie tyle do samej ilości co do jakości odnośników jakie prowadzą do danej strony. To właśnie na ich podstawie w głównej mierze obliczają pozycję w wynikach wyszukiwania dla danej strony. W tym artykule postaramy się zatem omówić dla Was skuteczne metody pozyskiwania linków.

pozyskiwanie linków

pozyskiwanie linków

Pierwszym źródłem darmowych linków do naszej strony powinny być wszelkiego rodzaju komentarze na blogach. Nawet początkujący użytkownicy są w stanie w ten sposób zdobyć kilka odnośników do swojej strony. Ilość blogów w sieci jest w tym momencie ogromna i z łatwością można dobrać blog dopasowany tematyką do tego co znajduje się na stronie którą zamierzacie pozycjonować. Aby wyszukać blog odpowiadający tematyce pozycjonowanej strony najlepiej będzie wpisać w wyszukiwarkę słowo kluczowe i  dodać do niego hasło ,,blog”. Alternatywą może być wyszukiwanie stron które postawione są na CMS który w głównej mierze wykorzystywany jest do blogowania. Szukać zatem należy stron opartych na WordPressie czy też Bloggerze.

Warto jednakowo pamiętać iż co prawda większość linków jakie można zamieścić na tego rodzaju blogach będzie posiadać atrybut ,,nofollow” ( czyli nie będą przekazywać mocy ) jednak samo Google bierze podczas oceny wartościowości linka również tematykę samego wpisu i tytuł podstrony na której komentarz się znalazł. Może zatem mieć to pozytywne przełożenie podczas procesu pozycjonowania.

Innym dobrym źródłem linków dla strony są te pochodzące z for internetowych. Najlepiej oczywiście for tematycznie powiązanych z branżą w jakiej dana witryny funkcjonuje. Metoda ta jest jednak nieco trudniejsza niż wpisy na blogach. Wymaga bowiem wiedzy na temat tego czy na danym forum dopuszczalne jest umieszczenie w stopce linku do naszej witryny. W dużej liczbie przypadków administratorzy bardzo szybko banują osoby które posiadają mała ilość postów a jednocześnie pozwalają sobie na umieszczanie dużej ilości linków.

Więcej...  Częste błędy w kampanii AdWords

Kolejnym źródłem linków mogą być też strony oparte o niestandardowych systemach CMS. W większości przypadków link z takiej strony będzie dużo bardziej wartościowy niż kilkanaście linków pochodzących z popularnych blogów. Jednocześnie znalezienie stron opartych na niestandardowych CMS’ach jest dużo trudniejsze.

Ostatnią metodą którą tutaj omówimy jest pozyskiwanie linków z tych samych źródeł co nasza konkurencja. Wystarczy w tym celu sprawdzić profil danej firmy i samemu skorzystać z odnośników na tych samych witrynach robiąc to jeszcze lepiej. Do analizy linków konkurencji najbardziej przydatne okazują się takie narzędzia jak Majestic czy też Ahrefs ( są one jednak płatne ).

Mamy nadzieje, że przedstawione metody pozyskiwania linków okażą się dla was pomocne i pomogą w procesie pozycjonowania waszych stron www.