Dlaczego sklep internetowy ma słabą sprzedaż?

Jeżeli masz sklep internetowy ale jak do tej pory nie przynosi on oczekiwanych zysków to na pewno zastanawiasz się gdzie popełniłeś błąd. Dlaczego klienci odwiedzają twoją stronę ale nie dokonują zakupu czy też nie kontaktują się poprzez formularz kontaktowy? W tym artykule postaramy się dociec przyczyny dlaczego sklep internetowy ma słabą sprzedaż.

Dlaczego sklep internetowy ma słabą sprzedaż?

Dlaczego sklep internetowy ma słabą sprzedaż?

Ogólnie można przyjąć iż przyczyny słabej sprzedaży w sklepie internetowym można niejako podzielić na trzy kategorie. Pierwsza to ta związana z małym ruchem na stronie www. Twoja strona internetowa jest praktycznie niewidoczna w sieci lub też odwiedza ją jedynie garstka osób. Twoim celem w takim przypadku powinno być przyciągniecie klientów. Można tego dokonać poprzez reklamy w wyszukiwarce lub na Facebooku. Alternatywą jest też inwestycja w pozycjonowanie.

Inną kategorią jest brak konwersji na sklepie. Przyjmijmy zatem, że strona cieszy się już całkiem sporym zainteresowaniem ze strony użytkowników jednak prawie żaden z nich nie dokonuje zakupu lub też nie wysyła zapytania o nasze usługi. Tutaj problemu należy dopatrywać się w konstrukcji samej strony internetowej.

Problemem może być tu na przykład domena na której postawiony jest sklep. Może się okazać, że jej nazwa jest zbyt długa i przez to trudna do zapamiętania przez klientów. Warto zatem postawić na domenę która będzie miała prostą do zapamiętania nazwę. Innym konstrukcyjnym błędem może być brak umieszczenia istotnych informacji na stronie sklepu internetowego. Zakładki takie jak dane o firmie, FAQ czy też Kontakt powinny obowiązkowo się na niej znaleźć.

Kolejnym konstrukcyjnym błędem jest skomplikowany proces zakupowy oraz kiepski wygląd witryny ( o tym ostatnim pisaliśmy niedawno przy okazji artykułu o tym jak poprawić UX w sklepie internetowym ). Bardzo często zdarza się, że klient aby dokonać zakupu musi wypełnić bardzo skomplikowany formularz rejestracyjny. Nie wszyscy klienci mają jednak na to czas. Warto zatem umożliwić im opcję zakupu bez zakładania konta.

Więcej...  Czy przypominasz klientom by do Ciebie wrócili? - REMARKETING.

Na uwagę zasługuje także umieszczanie kiepskiej jakości zdjęć produktów. Jak wiadomo klienci kupują zazwyczaj oczami i słabe, niewyraźne zdjęcia o kiepskiej rozdzielczości to coś co tylko zniechęci klientów do zakupów w danym sklepie. Należy zatem postawić na profesjonalne zdjęcia produktowe o wysokiej rozdzielczości, które będą wyraźnie pokazywać najlepsze cechy oferowanego towaru.

Trzecią kategorią jest optymalizacja strony internetowej. Jeżeli poprawiłeś już ruch i wskaźnik konwersji to pozostaje przed Tobą proces ciągłego udoskonalania strony pod wymagania klientów.