Jak poprawić UX w sklepie internetowym?

Na pozycjonowanie strony składa się wiele czynników. Obecnie wraz z wejściem algorytmu Rank Brain coraz to większe znaczenie ma komfort i zadowolenie użytkowników z przebywania na danej stronie. Z tego też względu tak istotny jest User Experience, szczególnie w obecnych czasach. W tym poradniku postaramy się wam podpowiedzieć jak poprawić UX w sklepie internetowym.

ux

ux

Pierwszym krokiem powinno być wyjście na przeciw oczekiwaniom użytkowników. W internecie znaleźć można bowiem różne typy klientów. Takich którzy dobrze wiedzą czego szukają oraz takich, którzy są niezwykle niezdecydowani. Ta pierwsza grupa od samego wejścia na naszą stronę sklepu jest już zdeterminowana do znalezienia konkretnego produktu. Należy jej to zatem umożliwić. Upewnijmy się więc iż nasza strona będzie posiadać odpowiednie mechanizmy pozwalające na wyszukanie jak i filtrowanie produktów ze względu na różne cechy. Innym przydatnym ułatwieniem będzie włączenie opcji auto uzupełniania wyszukiwania w przypadku klientów którzy mogli chwilowo zapomnieć dokładnej nazwy towaru. W znaczący sposób poprawi to jakość korzystania z Twojej strony.

W przypadku drugiej grupy klientów dobrą decyzją będzie umieszczenie sekcji proponowanych produktów.

Kolejnym krokiem do poprawy UX powinno być upewnienie się iż ścieżka zakupowa jest możliwie prosta i intuicyjna. Nic tak nie obniża współczynnika konwersji niż skomplikowany proces zakupowy. W obecnych czasach klienci bardzo cenią sobie szybki i prosty proces zakupowy. Jak zatem tego dokonać? Pamiętaj więc aby klient w dowolnym momencie miał dostęp do swojego koszyka. Ułatwi mu to dodanie kolejnego produktu czy też sprawdzenie czy nie przekroczył już swojego budżetu.

Miej również na uwadze aby w koszyku uwzględnić od razu ceny i opłaty. Również wszelkiego rodzaju rabaty i promocje powinny być sugerowane klientowi z poziomu koszyka. Także informacja o darmowej dostawie lub kwocie zakupów potrzebnej do jej uzyskania powinna znaleźć się w koszyku.

Aby proces zakupowy był możliwie wygodny powinieneś również dać klientowi możliwość wyboru czy chce się zarejestrować aby dokonać zakupu czy też nie. Wielu klientów nie chce tracić czasu na rejestrowanie konta i pragną jedynie dokonać szybkiego zakupu. To właśnie z myślą o nich na stronie powinna pojawić się takowa opcja.

Jakość obsługi klienta

Innym kluczowym elementem do podniesienie UX na stronie sklepu www jest poprawa jakości obsługi klientów. Upewnij się zatem, że wszelkiego rodzaju dane kontaktowe są łatwo dostępne dla klientów oraz, że strona posiada przynajmniej formularz kontaktowy. Idealnym rozwiązaniem będzie wykorzystanie chat bota który odpowie na najczęstsze pytania klientów a jednocześnie odciąży co nieco twoich pracowników.

Na sam koniec pamiętaj aby wykorzystać potencjał jaki drzemie w mediach społecznościowych. Zintegruj je zatem ze swoim sklepem www aby mieć bezpośredni kontakt z klientami.