Jak powinno wyglądać linkowanie wewnętrzne na stronie?
Pozycjonowanie strony to nie tyko działania off-site ale również działania on-site. W końcu aby strona zdobyła wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania potrzebuje one linków. Nie muszą to być jednak wyłącznie linki zewnętrzne. Wprowadzenie linkowania wewnętrznego na stronie www pozwoli połączyć wszystkie treści i da algorytmom Google takim jak RankBrain pojęcie o tym jak prezentuje się struktura strony. Dobrze przeprowadzona i wdrożona technika linkowania wewnętrznego może zatem bardzo pozytywnie przełożyć się na pozycje w wynikach wyszukiwania Google. W tym artykule postaramy się podpowiedzieć początkującym użytkownikom jak powinno wyglądać linkowanie wewnętrzne na stronie.
Jak już wspomnieliśmy wewnętrzne linkowanie pełni bardzo istotną rolę podczas optymalizacji witryny pod kątem SEO. Techniki jakie wykorzystasz do łączenia podstron w obrębie domeny będą pomocne w szybszej indeksacji strony i zaklasyfikowania ich pod daną frazą kluczową. Linkowanie wewnętrzne stanowi też idealny przykład na to jak można ustalić hierarchię na stronie www. Przez co najważniejsze podstrony czy też artykuły będą miały w oczach wyszukiwarki największą wartość a to przełoży się na ich pozycje.
Oto najważniejsze fakty o linkowaniu wewnętrznym na które musicie zwrócić uwagę. Po pierwsze wewnętrzne linkowanie przekazuje moc innym linkom. Pomaga także w szybszej indeksacji strony przez Google. Podstrony do których znajduje się dużo odnośników będą postrzegane przez wyszukiwarkę Google jako bardziej istotne. Ponadto dobrze wdrożone linkowanie wewnętrzne pomoże poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania.
Mówiąc o linkowaniu wewnętrznym nie sposób nie nadmienić jeszcze o rodzajach linków. Wyróżniamy zatem linki nofollow jak i dofollow. Najprościej można powiedzieć iż linki typu nofollow zapobiegają niechcianemu przekazaniu mocy do innej podstrony. Google widziąc link nofollow wie aby za nim nie podążać i nie brać go tym samym pod uwagę podczas wyliczania wartości. Jakie linki zatem powinny mieć tego rodzaju atrybut? Ogólnie można przyjąć iż nofollow powinno się stosować w linkach do logowania dla klientów. Linkach do partnerów serwisów. Linkach umieszczonych w stopce użytkownika czy też w przypadku przycisku ,,dodaj do koszyka”.
Na sam koniec należy też nadmienić iż bardzo dobrą praktyką jest stosowanie głębokiego linkowania. Chodzi tutaj o wzmacnianie wszystkich podstron za pomocą różnego rodzaju połączeń. Pamiętaj zatem aby nie linkować jedynie do podstron najwyższego poziomu ale starać się ,,opleść” linkami całą witrynę.