Mity dotyczące pozycjonowania stron
Pozycjonowanie stron zyskuje z roku na rok coraz to większe znaczenie. Przedsiębiorcy coraz chętniej sami decydują się na prowadzenie działań pozycjonerskich zamiast zlecić to zadanie firmom specjalizującym się w SEO. Powoduje to, że na temat pozycjonowania stron powstało już całkiem sporo różnych szalonych i nieprawdziwych historii. W tym artykule przestawimy wam najczęściej spotykane mity dotyczące pozycjonowania stron.
Jednym z pierwszych mitów które należy obalić to ten iż optymalizacja strony www nie wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to absolutna nieprawda. Strona która zostanie zbudowana pod kątem użytkowników jak i robotów wyszukiwarek ma szansę być dużo bardziej korzystnie oceniona przez Google oraz zwyczajnie spodobać się zwykłym klientom. Błędnie zaprojektowana nawigacja czy też niskiej jakości treści to tylko niektóre z grzechów które możemy podpiąć pod ten mit.
Kolejny mit który nadal jest często utrwalany to ten dotyczący tego iż nie opłaca się wdrażać mobilnej wersji danej strony internetowej czy też sklepu. Jest to bardzo błędne przekonanie, gdyż już w tamtym roku według statystyk urządzenia mobilne wyprzedziły pod względem udziału w przeglądanych w internecie treści tradycyjne desktopy. A proporcja ta będzie się już jedynie z roku na rok zwiększać. Ponadto fakt, że dana strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych bardzo pozytywnie wpływa na to jaki ranking Google może ona osiągnąć. Witryny bez mobilnej wersji zawsze znajdą się niżej niż te które wspierają urządzenia takie jak smartfony czy tablety.
Następny mit dotyczy tego iż czas ładowania strony www nie ma wpływu na pozycje w wynikach wyszukiwania. To również jest całkowitą nieprawdą. Na temat tego jak zbadać szybkość ładowania strony www pisaliśmy zresztą całkiem niedawno. Dobrze zoptymalizowana strona pozwoli nie tylko robotom Google na szybsze sprawdzenie zawartości ale również przełoży się na dużo większy komfort użytkowania przez klientów odwiedzających stronę.
Inny mit często powtarzany mówi, że UX nie ma wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jest to też nieprawdziwym stwierdzeniem. Optymalizacja strony zarówno pod kątem User Experience jak i SEO ma zawsze duże przełożenie na pozycję strony w Google.