Najczęstsze błędy podczas pozycjonowania stron www
Pozycjonowanie to zadanie które wymaga specjalistycznej wiedzy, dużych nakładów czasu oraz cierpliwości. Wielu przedsiębiorców w ramach ograniczenia kosztów decyduje się na samodzielne pozycjonowanie swoich sklepów internetowych. Wiąże się to często z wieloma nieprawidłowościami, których dopuszczają się podczas działań z zakresu SEO. Mogą one mieć w perspektywie czasu bardzo niekorzystny wpływ na pozycję ich strony w wynikach wyszukiwania. W tym artykule omówimy zatem najczęstsze błędy podczas pozycjonowania stron www.
Przejdźmy zatem do omawiania błędów które można nagminnie zauważyć wśród wielu osób które dopiero zaczęły swoją przygodę z pozycjonowaniem. Pierwszy to źle dobrane opisy produktów. W samym opisie produktu można dopuścić się co najmniej kilkudziesięciu różnego rodzaju błędów. Najpoważniejszym jest kopiowanie opisu z innej strony lub też zamieszczanie opisu dostarczonego przez producenta. Innym błędem związanym z opisem produktu jest zbyt reklamowa jego treść. Opis powinien być merytoryczny i zawierać najważniejsze informacje o sprzedawanym produkcie.
Kolejnym bardzo często pojawiającym się błędem jest upychanie zbyt dużej ilości słów kluczowych w tekście. Dotyczy to nie tylko opisów produktów ale również innych tekstów zamieszczanych na stronie. Tego rodzaju podejście sprawia jedynie, że sami obniżamy wartość merytoryczną tekstu i czynimy go znacznie mniej atrakcyjnym dla potencjalnego klienta. Warto ograniczyć się zatem do stosowania jedynie dwóch lub trzech słów kluczowych na publikację.
Innym błędem jest brak stosowania opisów grafik i zdjęć. Wszystkie zdjęcia powinny mieć nazwy adekwatne do swojej treści oraz posiadać dodany atrybut ,,Alt”. Pozwoli to na ich lepszą indeksację w wynikach wyszukiwania Google.
Często pojawiającym się błędem jest również stosowanie skomplikowanych adresów URL stron. Wszystkie adresy powinny być samo objaśniające się i możliwie jak najkrótsze. Należy zatem wdrożyć przyjazne adresy URL dzięki którym adres danego produktu będzie prezentował się według takiego schematu jak – nazwasklepu/kategoria/nazwaproduktu
W dobie przywiązywania przez algorytmy Google dużej wagi do treści do błędów trzeba też zaliczyć brak prowadzenia firmowego bloga. To w końcu doskonała metoda na budowanie bazy klientów i kreowanie swojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie.
Mimo coraz to szybszego dostępu do internetu częstym błędem jest też zbyt długi czas ładowania się stron. Najczęściej jest to spowodowane zbyt dużym rozmiarem grafik umieszczonych na stronie. Warto zatem zoptymalizować ich rozmiar poprzez zastosowanie odpowiedniego stopnia kompresji. Więcej na ten temat dowiecie się z naszego artykułu jak zadbać o szybkość ładowania strony www.
To tylko część z błędów o których warto wspomnieć. Ich unikanie z całą pewnością pozwoli cieszyć się wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania Google.