Słowniczek pojęć Google AdWords
Mimo iż stworzenie reklamy za pośrednictwem narzędzia Google AdWords może wydawać się stosunkowo prostym zadaniem to istnieje wielu niuansów które mają wpływ na to czy dana kampania rzeczywiście przyniesie oczekiwane rezultaty ( więcej o błędach w kampanii AdWords możecie przeczytać tutaj ). Podchodząc zatem do tematu reklam dobrze jest zacząć od podstaw i poznać wszelkie najważniejsze pojęcia aby później wiedzieć jak poruszać się w gąszczu różnych opcji. Prezentujemy wam zatem słowniczek pojęć Google AdWords.
Budżet dzienny – to kwota która pokazuje ile pieniędzy jest w stanie w ciągu jednej doby przeznaczyć użytkownik na wyświetlanie reklam.
Certyfikat Google Partner – to nic innego jak status który mogą uzyskać agencje reklamowe które uczestniczą w programie Google Partners a ich pracownicy posiadają dogłębną wiedzę na temat kampanii reklamowych.
CPA (cost per action) – określa koszt jakiejś określonej akcji. Najczęściej będzie chodziło o kliknięcie użytkownika w dany link reklamowy.
CPM (cost per mile) – to natomiast koszt tysiąca wyświetleń reklamy AdWords. Opłaty naliczane są więc jedynie za wyświetlenia a kliknięcia użytkowników nie są brane pod uwagę.
Docelowy adres URL (strona docelowa) – to nic innego jak strona www na którą zostaną przeniesieni użytkownicy po kliknięciu w reklamę.
Dopasowanie do wyrażenia (phrase match) – polega na tym iż reklamy będą wyświetlane osobom, które wpisały do wyszukiwarki frazę z naszej listy słów kluczowych wraz z innym słowem z przodu lub tyłu.
Dopasowanie ścisłe – to takie które charakteryzuje się dużą precyzją. Reklama zostanie wyświetlona tylko w przypadku gdy użytkownik wpiszę dokładnie taką frazę jaką podaliśmy.
Fraza – to słowo lub kilka słów po których wpisaniu wyświetli się reklama
Google Merchant Center – to narzędzie dzięki któremu możliwe jest przesyłanie danych produktów oraz informacji o sklepie i następnie udostępnienie ich w ramach wyników wyszukiwania.
GSP (Gmail Sponsored Promotion) – to reklama opierająca się na poczcie Gmail.
Harmonogram wyświetlania reklam – funkcja dająca możliwość dopasowania wyświetlania reklam do okreśłonych dni lub pór roku.
Konwersja – to określone działanie wykonywane na stronie internetowej które ma przynosić korzyść dla przedsiębiorcy
Ranking reklamy (ad ranking) – to wartość, której celem jest określenie pozycji reklamy w stosunku do innych reklam.
ROAS – (Return Of Ad Spend) – to przychód wygenerowany przy danym budżecie.
Wynik Jakości (quality score) – to parametr, który prognozuje jakość danej reklamy.