Elementy designu które wpływają na obniżenie konwersji w sklepie www

Estetyka i to jak prezentuje się sklep internetowy ma dla wielu przedsiębiorców pierwszorzędne znaczenie. Sam wygląd przedkładają niejednokrotnie ponad zwyczajną wygodę użytkowania. To co bowiem pięknie wygląda w teorii nie zawsze musi sprawdzać się w praktyce pod względem funkcjonalności. Z tego też względu w tym artykule omówimy elementy diesignu które wpływają na obniżenie konwersji w sklepie www.

Elementy designu które wpływają na obniżenie konwersji w sklepie www

Elementy designu które wpływają na obniżenie konwersji w sklepie www

Pierwszy to brak treści tekstowych. Często zdarza się, że projekt strony głównie skupia się na aspekcie czysto wizualnym. Następuje błędne założenie, że użytkownik dowie się wszystkiego co potrzebuje wyłącznie za pomocą pobieżnej analizy wizualnej. Klienci mają jednak coraz to większe wymagania i potrzebują od razu konkretnych odpowiedzi dotyczące zakupów w danym sklepie. Bez treści tekstowych będzie to jednak niemożliwe. Trzeba mieć tutaj na uwadze, że treści tekstowe mają duże przełożenie nie tylko na wygodę użytkowania ( o tym jak poprawić UX w sklepie internetowym pisaliśmy niedawno ) ale też na pozycjonowanie danej strony internetowej.

Kolejnym elementem designu strony który może przeszkadzać w konwertowaniu sklepu internetowego to wszelkiego rodzaju zbędne multimedia i ozdobniki graficzne. Będą one po prostu odciągać uwagę użytkowników od właściwego celu czyli finalizacji zakupów. Staraj się zatem unikać dodawania takowych na stronie sklepu www.

Innym elementem wizualnym, który może obniżyć konwersję jest ustawienie istotnych elementów nawigacyjnych w bardzo neutralnych kolorach. Dobry sklep www bardzo świadomie operuje dostępną kolorystyką i wykorzystuje ją na swoją korzyść. Miejsca gdzie chcemy skierować potencjalnych klientów muszą być odpowiednio wyróżnione właśnie za pomocą kolorów. Dzięki temu użytkownik od razu wie gdzie ma skierować swoje kroki zaraz po załadowaniu się danego sklepu internetowego.

Kolory na stronie – postaw na minimalizm

Oprócz tego trzeba tutaj wspomnieć o używaniu przesadnej liczby kolorów. Najczęściej już trzy barwy okazują się optymalnym rozwiązaniem w przypadku sklepu internetowego. Jeden kolor wykorzystamy jako tło, drugi dla tekstu i ostatni do oznaczenia elementów nawigacyjnych. Nie wolno w tym aspekcie przesadzać i lepiej postawić tutaj na minimalizm.

Ważnym elementem designu strony który może przeszkadzać w pozyskiwaniu konwersji jest umieszczenie na stronie zbyt dużej ilości grafik. Strona z przesadną ilością treści graficznych może się na pierwszy rzut oka wydawać bardzo atrakcyjna wizualnie ale może sprawiać spore problemy pod względem wygody użytkowania.

Innym problemem może być strona której układ graficzny nie został dopasowany do urządzeń mobilnych. Obecnie ponad połowa ruchu w internecie pochodzi z urządzeń takich jak smartfony czy tablety. Nie ma zatem możliwości aby sklep nie był dostosowany do tego rodzaju użytkowników. Cały czas zdarzają się jednak projekty graficzne witryn które nie uwzględniają tego istotnego aspektu.

Na sam koniec pozostawiliśmy problem związany ze zbyt dużą ilością banerów i slajderów na stronie. Baner ma mieć jasny i wyraźny przekaz. Jeżeli użytkownik nie będzie mógł skupić się na jego treści gdyż zaraz ,,atakować” będzie go kolejny baner to zwyczajnie nie przyniesie on pożądanego rezultatu.