Jaka jest różnica między linkami dofollow a nofollow?
Pozycjonowanie stron internetowych w dużej mierze opiera się na stworzeniu odpowiedniego profilu linków danej witryny. Pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony jest zatem kluczowe, jeżeli myślicie o wysokich pozycjach na dane frazy kluczowe. Tworząc jednak profil linków trzeba mieć na uwadze wytyczne jakie dostarcza Google. Według nich część odnośników do strony powinna zawierać atrybut ,,nofollow”. Aby lepiej wam uzmysłowić dlaczego tak jest postaramy się w tym artykule omówić jaka jest różnica między linkami dofollow a nofollow.

Jaka jest różnica między linkami dofollow a nofollow
Zacznijmy zatem od tego, że podstawą uzyskania wysokich pozycji w SERP’ach jest zadbanie o wysokiej jakości treści na stronie oraz jej przyjazność pod względem UX. Bez tego nie ma bowiem co marzyć o pojawieniu się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Profil linków to natomiast druga cześć działań z zakresu SEO. Roboty wyszukiwarki Google nie tylko jednak sprawdzają skąd pochodzi dany odnośnik ale również to jaki ma atrybut. Tutaj dochodzimy do tego czym różnią się te z atrybutem nofollow od tych dofollow.
Linki dofollow to podstawowa wersja odnośnika, która przekazuje moc SEO z linkowanej strony. Daje to sygnał algorytmom wyszukiwarki, że linkowana strona jest wartościowa i dobrze jest ją sprawdzić. Zatem każdy link dofollow jest postrzegany przez roboty wyszukiwarki za wartościowy.
Zatem im więcej linków tego typu zgromadzi witryna tym bardziej wartościowa będzie wydawać się w oczach wyszukiwarki Google. Moc SEO innych witryn jest przekazywana do waszej strony. Wartościowe strony jednak nie zawsze będą chciały oddawać swoją moc SEO. O tym czy warto zapłacić za link do strony – zwłaszcza taki jak dofollow pisaliśmy niedawno.
Na drugim biegunie stoi natomiast link z atrybutem nofollow. Atrybut ten jak możecie się domyślać daje sygnał robotom wyszukiwarki, aby nie przenosił mocy SEO do witryny na którą kieruje. Jeżeli tak się dzieje to można zadać sobie pytanie po co w ogóle korzystać z takich odnośników? Otóż odpowiedź jest całkiem prosta. Algorytmy wyszukiwarki Google są bardzo inteligentne i łatwo wykrywają wszelkie sztuczne działania. Jeżeli zatem do waszej strony będą prowadzić jedynie odnośniki dofollow to Google może uznać, że staracie się sztucznie budować profil linków. Warto zatem dywersyfikować linki również takimi z atrybutem nofollow.