Trendy w pozycjonowaniu i marketingu na 2018

Tydzień temu mieliście już okazję zapoznania się z naszymi pierwszymi prognozami na temat trendów w pozycjonowaniu jakie najprawdopodobniej będą miały największe znaczenie w tym roku ( Trendy SEO na 2018 rok ). W tym artykule będziemy kontynuować nasze rozważania na temat tego co będzie najbardziej istotne aby uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć do siebie klientów. Zapraszamy zatem do dalszej lektury aby dowiedzieć się jakie trendy w pozycjonowaniu i marketingu na 2018 będą obowiązywać.

Trendy w pozycjonowaniu i marketingu na 2018

trendy 2018

Po pierwsze na dodatkowym znaczeniu zyska z całą pewnością marketing automation. Chodzi tutaj o oprogramowanie które w dużym stopniu pozwala zautomatyzować działania z zakresu marketingu. Na czym zatem dokładnie polegają rozwiązania jakie jest w stanie zaoferować nam marketing automation?

Otóż mówimy tutaj o automatyzacji procesów zarówno marketingowych jak i sprzedażowych, budowaniu ścieżki użytkowników i reagowaniu na pewne zdarzenia. Dodatkowo marketing automation pozwala na segmentację użytkowników bazując na ich danych behawioralnych, pozwala tworzyć i analizować kampanie marketingowe oraz budować landing page i zarządzać nimi. Jak zatem widzicie, marketing automation ma bardzo duży potencjał a dodatkowo pozwala w prosty sposób optymalizować koszty prowadzonych działań.

Kolejnym trendem który będzie zyskiwał w 2018 roku na znaczeniu jest cold mailing. Wielu osobom może się on wydawać zwykłym spamem ale jest to błędne spojrzenie na całą sprawę. W erze wysokiej konkurencji i ciągłych reklam czy to na Facebooku czy też tych wyświetlanych za pomocą Google AdWords coraz trudniej o pozyskanie uwagi klienta. Warto więc korzystać ze wszystkich możliwości jakie się pojawiają.

Dlatego też cold mailing stanowi alternatywę dla opisanych przed chwilą działań. Jego głównym założeniem jest dotarcie do danej osoby przy wykorzystaniu bardzo spersonalizowanych komunikatów. Dzięki takiemu podejściu okazuje się on bardzo skuteczny w generowaniu leadów sprzedażowych.

Cold mailing najlepiej sprawdzi się w przypadku rekrutacji nowych pracowników, pozyskiwania nowych partnerów biznesowych czy też generowania leadów sprzedażowych.

Na sam koniec trendów które na pewno będą zyskiwać na znaczeniu w tym roku zostawiliśmy chatboty. Mowa tutaj o specjalnym oprogramowaniu którego głównym celem jest prowadzenie konwersacji z potencjalnym klientem. Chatboty najlepiej wykorzystać na stronie jako wirtualnych konsultantów którzy będą stanowić pierwszą linię kontaktu z klientem odpowiadając na najbardziej popularne pytania dotyczące usług i działalności firmy.